עמוד:112

בהצעות להוראה - ביקשנו להדגיש את הבקשה , את הסירוב - ואחר כך להעלות השערות לסירוב המתייחסות לאופן ש בו נתפש גדעון ( ה תחלה של בניית הציר התת- קרקעי לשאלה - כיצד נתפש גדעון ) תחנה שני יה - מול אנשי פנואל – פס 9-8 ' מיומנות קריאה בתנ"ך - זיהוי מילים שמשמען כנ"ל . לכידת המלכים ! – פס 12-10 ' מעבר לרמ ה של הבנת הנקרא , ביקשנו להדגיש שני מוקדים : אחד , כ וחו של גדעון הבא לידי ביטוי בפרק בהיבט המספרי ( לרעת גדעון - ומכאן הדגשת כו חו . ( שני - הבנת ההקשר הרחב של הסיפור באמצעות השאלה , מדוע גדעון לא הורג את מלכי מדיי ן - גדעון צריך להוכיח לאנשי סוכות ופנואל . תשובה נכונה על השאלה היא הוכחה להבנה מעמיקה של העלילה . הדרך חזרה ... תחנה ראשונה – סוכות - פס' 16-13 טיפול ברמת הבנת הנקרא . הדרך חזרה ... תחנה שני יה – פנואל - פס' 17 ברוח הקסקט המקראי - כנ"ל . זבח וצלמונע - זה הסוף שלכם ! - פס' 21-18 מעבר לרמה של הבנת הנקרא - בחרנו להדגיש את : א . האופן ש בו נתפש גדעון בעיני מלכי מדין . ב . האופן שבו רואה גדעון את בנו ( ממשיך דרכו . (? שני הצירים ה אלה יתנקזו , עוד רגע , כאמור - לדרישה למלוכה . מלך ! מלך ! מלך – ? ... פס 29-22 ' ראשית - ביקשנו להבין את בקשת איש ישראל . שנית - כדי לברר את מהות הבקשה , ביקשנו להבדיל בין מלך לבין שופט . כיצד ? מכיוון שעדיין אין בידי התלמידים דוגמאות קונקרטיות למלכים ולא למעשים של מלכים - הלכנו לכיוון של התנהגויות שאפשר למיין באופן אסוציאטיבי , כאלה שיבנו תמונה של מלך / שופט . שלישית – שלב של הערכה והצפת יתרונות וחסרונות לכל שיטה . אפוד הזהב - מוקש ! – פס 27-24 ' הרחבה פרשנית ומחקרית לשאלה , מהו האפוד , הבאנו במדריך בהקשרו ברצף הטקסט . הדיון שהצפנו בספר ( בדרך הזמנה לדיון ) עוסק במשמעות האפוד . מדוע עשה זאת גדעון - שאלה שפותחת פ תח לפרשנויות רבות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר