עמוד:110

. 17 א . אנשי מדיין בורחים אל : " בית השחה צררתה עד שפת-אבל מחולה על-טבת" . אפשר לראות את המקומות על גדות הירדן . ב . הם בוודאי מבקש ים לחצות את הירדן ולהתרחק מארץ כנען . שלב שני במלחמה : ניצחון מוחץ ! - פס' 25-23 . 18 א . לפי פסוק - 23 המתגייסים שוב לקרב הם השבטים : נפתלי , אשר ומנשה . ב . תפקיד השבטים לרדוף אחרי החיילים המדיינים שהצליחו לברוח . ג . לפי פסוק - 24 שבט אפרים הוא השבט הנוסף המתגייס לקרב . ד . תפקידו של שבט אפרים - לחסום את המקומות שניתן לחצות בהם את הירדן . טוב עללות אפרים מבציר אביעזר - פרק ח פס 3-1 ' . 19 א . אנשי אפרים פונים אל גדעון ואומרים לו : גדעון , למה לא קראת לנו כשיצאת להילחם ? ב . כוונתם ש ל אנשי אפרים : כאן התלמידים יכולים לבחור - למעשה , כל ההצעות הן פרשנות להבנה של " סבטקסט" . הזמנה לדיון הצעות לתגובות אפשריות של גדעון – לפי ראו ת עיני התלמידים ... תגובות של כעס , בהלה , לחץ , איום ועוד . שווה לפתח את הדיון הזה לדיון עקרוני על סוגי תגובות כאשר מישהו מתלונן , בעיקר דרך הניסיון להבין - על בסיס משימה - 19 מה באמת הוא מבקש , למעשה , בזמן התלונה . ( במקרה הזה , אנשי אפרים רצו להיות חלק מלוחמים וכעסו - אבל הכוונה שלהם היא חיובית . ( . 20 א . תשובתו של גדעון לאנשי אפרים : אתם הרבה יותר טובים ממני ! את מה שאתם עשיתם , אני לא הייתי מצליח לעשות . ב . גדעון בוחר לענות לאנשי אפרים בדרך של פיוס ו אולי אפילו חנופה - הוא מגדיל ומעצים אותם ומקווה שזה יפייס אותם . ג . גדעון חושב : . .. ( להשלמת התלמידים לפי הבנתם . ( הזמנה לדיון א . מטרת גדעון בתשובה – הצעות : לפייס , להתנצל , לגי יס . ב . האם גדעון ענה בכנות או כדרך להשתיק – לפי ראו ת עיני התלמידים . . 21 א . אנשי אפרים התרצו מתשובתו של גדעון והתפייסו עימו . ב . גדעון השיג את מטרתו - שאנשי אפרים יהיו מפויסים ולא יכעסו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר