עמוד:106

פן יתפאר עלי ישראל – " ... פס 3-1 ' שלב א - הבנת הנקרא ומיקום גאוגרפי ( במקרה זה – משמעותי להבנת מהלך הקרב , וגם עושה חשק לטייל ) . שלב ב - הבנת הנקרא - הדרישה של ה' לצמצום והבנת הפעולה של גדעון . שלב ג - דיון – בדרישה של ה' ובדרך הפעולה של גדעון . עוד העם רב ... מבחן המלקקים – פס 8-4 ' כאן הצענו ניתוח של פרשנויות . ריבוי הפרשנויות לסצינה הציורית כל כך מאפשר ניתוח טקסטואלי של הפרשנויות , ניתוח המשמעות וגם חינוך ערכי לריבוי דעות . אין מצדנו הכרעה , איזה פירוש הוא " נכון" - עם זאת , ביקשנו מהתלמידים להביע עמדה ביחס לפירושים השונים . שלוש ארבע ו ... רגע , רגע .., ויהי בלילה ההוא - ... פס 15-9 ' כ מה מוקדים אפשריים בחטיבת פסוקים אלה . בחרנו שלא להתעמק בפירושים אפשריים לחלום , אלא ברגשות של גדעון ובהיכרות של ה' איתו , ברגשות הפחד כמעכבים את היציאה לקרב – עיכוב בעלילה , ובפרשנות החלום בפי לוחמי מדיי ן - אות להצלחת גדעון - קידום העלילה . הקרב נגד מדיין – פס' 23-16 שלוש ארבע ו ... רגע ! יש תכנית ! - פס 18-16 ' מעתה - אנו צוללים לקרב . הבנת הנקרא באמצעות פקודת הקרב - הבנת התכנית . חשוב להדגיש כאן את הקשר בין תחילת הפרק - דרישת ה' לצמצום הכ ו ח הלוחם , לבין התכנית של גדעון - יצירת אשליה שיש לו כו ח גדול של לוחמים . שלוש ארבע ו .. הקרב ! - פס 22-19 ' ניתוח ברמת הבנת הנקרא - חשיבות הבנת פסוקי הנ י צחון ( השורה התחתונה . ( הזמנה לדיון - פותחת את שאלת השותפות בהובלת הניצחון , שאלה שחזרה גם בפרקים ד ה , ולמעשה מהדהדת עוד מלימוד פרקי יהושע . שלב שני במלחמה - ניצחון מוחץ ! - פס' 25-23 לאחר השגת המטרה הכפולה - ני צחון והבהרת כוחו של האל - נדמה כאילו נפרץ הסכר , ושוב כל ישראל שותפים בקרב , בהובלת גדעון . טוב עללות אפרים מבציר אביעזר - פרק ח פס 3-1 ' על רקע זה - פניית אפרים לגדעון בדרישה לקחת חלק בקרב . כאן נמדדת מנהיגותו של ג דעון . כאן הצענו ניתוח טקסטואלי מדויק , הנצמד למילים ומנסה לברר כוונות , מכיוון שבאמצעות הרטוריקה של גדעון והבנת הכוונות של אפרים - הצליח גדעון למנוע מלחמת אחים . כלומר , הרטוריקה של גדעון והבנת השורות ובין השורות היא הכלי של הדמויות , ומכאן - הכלי של

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר