עמוד:105

הזמנה לדיון גדעון היה זקוק לשני האותות כדי לדעת בוודאות שהסימנים הם מה' . הוא רצה לוודא שלא במקרה ירד טל רק על הגיזה וכל הארץ נשארה יבשה . וכאשר התרחשה הסיטואציה ההפוכה , הוא הבין בוודאות כי ה' עימו . . 4 ה' הסכים ( ניאות ) לבקשותיו של גדעון וביצע את שביקש גדעו ן . . 5 הצעות - גדעון פחדן שמבקש אותות וסימנים כל הזמן ; גדעון מנהיג אמיץ שלא מפחד להתעמת מול ה ;' גדעון מבין שהמצב מורכב ומחפש כמה שיותר סימ נים שיוכל להביא בפני העם או להאמין ב- 100 % שה' איתו . מבחני מנהיגות לגדעון ! שופטים פרק ז ופרק ח ( פס' : ( 3-1 הערות למורה . 1 המלצות לקריאה על אודות הפרק : ( המסומנים בקו הם קישורים ) ממאכל יצא האכל - על חלום ושברו | מחבר : יאיר זקוביץ , מגוון דעות והשקפות על החלום בתרבות ישראל , משרד החינוך , תשנ"ה . מראה מקום : בעקבות גדעון בעמק יזרעאל | מחברת : גליה דורון - בעקבות גדעון - עצירה במעין חרוד ובמערת גדעון . פריט המידע כולל מפות , צילומים וביאורים . וכמובן - הזמנה לטיול . גדעון ומבחן המלקקים במעין עין חרוד - סרטון מידע מתוך מאגר הסרטים של מקראנט ( בכיכוב גילי קופטש ) . . 2 מבנה עקרוני של מהלך היחידה : עיקרה של יחידה זו הוא צמצום הצבא < ניצחון < הרחבת הצבא . הנימוק של ה' בשלב הראשון - פס' , 3-1 הוא הקטנת הצבא ל שם פיאור שם ה' - כך מתוך דברי ה' לגדעון בפסוקים אלה . בשלב השני - מבחן השתיי ה - הסיבות לצמצום יותר מורכבות . בהתאמה , הבאנו מגוון פרשנים – גם כדי לפתוח למגוון הסברים , וגם כחלק מהחינוך לערך של ריבוי קולות . המיקוד שאנו מציעים ביחידה זו הוא בגדעון . ביחידה הקודמת , בפרק ו , גייס גדעון לוחמים רבים משבטים רבים . כעת , גדעון בין הפטיש לסדן - עליו להתמודד מצד אחד עם הדרישה האלוהית , שעיקרה " ניפוי" העם . ומצד שני - עם העם , שמבקש לקחת חלק פעיל בקרב , וכבר התגייס לקריאת גדעון בפרק ו . אפשר למפות שלוש סצינות התמודדות - א . ניפוי ראשון . ב . ניפוי שני - מבחן המלקקים . ג . התמודדות עם אנשי אפרים ( פרק ח פסוקים , 3-1 שמשום היותם התמודדות שלישית ברצף בחרנו להצמיד לפרק ז , ביחידת הלימוד . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר