עמוד:101

שופטים פרק ו ( פס' - ( 32-25 הערות למורה . 1 המלצות לקריאה על אודות הפרק : ( המסומנים בקו הם קישורים ) פרשת השופט גדעון : סיפור אמונה ותעוזה | מחבר : יהושפט נבו , שמעתין - בטאון המורים למקצועות הקודש , תשרי תשס"ג , ג יליון , 150 משרד החינוך - מנהל החינוך הדתי , מחלקת פרסומים . פסקה 3 תחת הכותרת " המאבק בעבודת הבעל" . . 2 מבנה עקרוני של מהלך היחידה : גדעון עושה מעשה ובוחר בדרך - ... פס' 27-25 הבנת הנקרא - מה נדרש מגדעון . דיון - רווחים ומחירים - העמקה בהבנת הסיטואציה . חזרה לטקסט - באיזה דרך בחר גדעון בסופו של דבר . תגובות שונות למעשה גדעון – פס 32-28 ' מחד גיסא - תגובת אנשי העיר . כאן בחרנו בתרגיל של בחירת תשובה משקפת כדי להבין כיוון – היה נראה לנו שאין צורך בעבודה טקסטואלית מדוקדקת אלא בהבנת אזימוט . מאידך גיסא - תגובת האב . הבנת תגובת האב - ברמת הבנת הנקרא ( שוב תרגיל זיהוי כוונה כללית . ( כאן אנו מציעים להעמיק בדיון על אודות תגובת האב - כתגובה מפתיעה , שפותחת צוהר לחיי המשפחה , לחינוך ( אולי כדאי לזרוע זרעים לדיון יחסי אב-בן , שאחר כך יבואו לידי ביטוי ביחסי גדעון ובניו - יתר , אבימלך ויותם . ( גדעון - מי אתה ? סיכום ביניים על תכונות גדעון ... . 3 הערות לרצף ותשובות לשאלות : . 1 א . בפסוק 25 ה' מבקש מגדעון לקחת פר ( זכר של פרה ) כדי להעלותו לק ורבן ולהרוס את המזבח לאל בעל . ב . בפסוק - 26 במקום המזבחות שהרס גדעון , עליו ל הקים מזבח ל ה' ולהעלות את הפר לעולה . ג . הצעות : ה' דורש מגדעון להרוס את מזבח אביו כדי : לבחון עד כמה הוא נאמן לו ( . ( 'לה האם ה ' מעל הכול , או שיש דברים חשובים יותר ( אולי כמו שבחן את אברהם בעקידת יצחק . ( ... ה' מבקש לראות שגדעון מסוגל להפסיק את העבודה הזרה ולפעול כנגד כל העם . ה' רוצה לבחון איך גדעון מתמודד במצבי לחץ ומה הוא עושה כדי לפתור מצבים אלו . ה ' הרגיש שגדעון דרש ממנו וביקש ממנו אות / סימן , ועכשיו תורו של ה ' לבדוק את גדעון .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר