עמוד:97

. 9 תעודת הזהות : שם : גדעון שם העיר : עפרה משבט : מנשה שם האב : יואש שם המשפחה החשובה : עזרי עיסוק : חובט חיטים / חקלאי . 10 א . השיטה המתאימה לכמות קטנה יותר היא לחבוט עם מקל . ב . גדעון חבט בחיטה במקל - כנראה הייתה לו מעט חיטה . ג . אפשר ללמוד מכך שהמצב החקלאי לא היה טוב , לא היתה להם הרבה חיטה . אפשר ללמוד שהמצב הבטחוני מאוד קשה - שצריך להתחבא כדי לקיים פעולות בסיסיות שקשורות בהישרדות . . 11 א . גדעון חובט חיטים . ב . מתאים לעשות זאת בגורן – שם שומרים על החיטה . ג . גדעון עושה את הפעולה בגת - מקום שבו דורכים על הענבים להכנת יין . ד . הבעיה : מדוע גדעון חובט חיטים בגת ולא ב גורן ? ה . פתרון הבעיה : " להניס מןני מדין" - רצה לה סתיר מפני המדיינים את החיטה שאסף כדי שלא ייקחו לו אותה , ולכן עושה זאת בגת , שם הם לא יחפשו . ו . התנהגותו של גדעון מתאימה למצבם של ישראל - אשר חיים תחת אימת המדיינים , שלוקחים להם את כל תבואתם ובני יש ראל נותרים ללא כלום . לעניין גדעון החובט חטים בגורן והרחבה על המצוקה הבטחונית -חקלאית ראו – חובט חיטים בגת | מחברת : גליה דורון . . 12 א . גדעון מגיב למילים של המלאך : " ה' , "עלך הוא אומר למלאך , אם באמת ה' איתנו כמו שאתה אומר , מדוע הוא נתן אותנו בידי מדיין ? הברכה שהמלאך בירך את גדעון היא ברכה שגרתית . דוגמה - רות פרק ב פס : 4 " והםה בעז בא מבית לחם וטאמר לסוצרים ה' עלכם וטאמרו לו יברכך . " : 'ה גדעון לוקח את הבר כה השגרתית , שגרת הלשון , והופך אותה למתקפת נגד עקרונית . ב . המשפט שמבטא בצורה הטובה ביותר את דבריו של גדעון : איפה ? 'ה אם הוא הוציא אותנו ממצרים - מדוע הוא נוטש אותנו עכשיו ? ג . אפשר להגדיר את תשובתו של גדעון בכינויים רבים - העיקר להסביר . כנה - מכיוון שהוא א ומר את מה שבאמת בליבו ולא מנסה להתחנף לה' . אמיצה - הוא מעז להתייצב לפני מלאך ה' ולדרוש הסבר על דבריו . חצופה - איך הוא מעז , אחרי שהעם שב וחוטא , לשאול מדוע ה' לא לצידם ...

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר