עמוד:96

. 5 הדמות שהופיעה כעת - הנביא , היא לא הדמות ש ציפינו לה . ציפינו לשופט - מנהיג שיושיע את עם ישראל . . 6 א . ב . ג . – ממלאים בטבלה ד . הנביא רוצה להראות עד כמה עם ישראל הם לא נאמנים - כפויי טובה . הסבר : הוא אומר להם ש ה' עשה להם כל כך הרבה דברים טובים וביקש מעם ישראל רק בקשה אחת , אבל עם ישראל לא נענה לבקשת ה' , ולכן עם ישראל הוא כפוי טובה . אז למה יש שינוי בדפוס ? .... . 7 בסיפורים הקודמים , על עתניאל בן קנז ואהוד בן גרא - ראינו שעם ישראל חטא ואז ה' נתן להם עונש ואז עם ישראל זעק לה ' שיציל אותו . אחרי הזעקה ה' שלח לישראל אדם שהתפקיד שלו היה להושיע את ישראל . אבל בסיפור שלנו , סיפור גדעון , ה' שולח לישראל קודם כל נביא . הזמנה לדיון אולי אחרי כמה פעמים שה' עוזר לעם ישראל , והוא רואה שהעם חוזר לחטוא שוב ושוב , הוא מבין שהוא צריך לשנות את הדפוס הקבוע ולנסות להחזיר את עם ישראל אליו בדרך שונה . הו א שולח אליהם קודם נביא , שיסביר להם מה רע במעשיהם , ואחר כך ישלח להם מושיע . קבלו את המושיע ! - פס' 14-11 . 8 א . מלאך ה' - שליח ה' יושב תחת עץ האלה . ב . גדעון חובט חיטים בגת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר