עמוד:72

שופטים פרק ג' ( פס' - ( 11-7 הערות למו רה . 1 המלצות לקריאה על אודות הפרק : ( המסומנים בקו הם קישורים ) דור כובשי כנען דור צדיק | מחבר : שמואל אחיטוב - המאמר עומד על עניין עקרוני : המעבר בין דור כיבוש הארץ , שהוא דור צייתן , לבין היושבים ב ארץ שעושים הרע בעיני . 'ה זו יכולה להיות נקודת דיון מעניינת בכיתה . אל אודות האל בעל – ד"ר גליה סמו , מטח , . 2005 מנהיגות כא ריסמאטית ותקופת השופטים | מחבר : זאב וייסמן . תרביץ , תשרי - אדר תשל"ו , גליון מ"ה ( א- ב , ( מאגנס . . 2 מבנה עקרוני של מהלך היחידה : סיפור עתניאל מציג את הדפוס שיחזור בסיפורים הבאים . הערה דידקטית לגבי פרטים ושלם , לגבי יצירת סקרנות והצדקה לעבודה שחורה , והערה לגבי הדפוס של ספר שופטים - כיצד ללמד אותו ? מכיוון שהתלמידים לא יודעים שלפנינו דפוס , הצעתנו היא בהתחלה לגלות את הסיפור כחד -פעמי , ורק בהמשך , בסיפור אהוד בן גרא , לגלות שבעצם יש כאן דפוס חוזר . יהיה זה תרגיל ברמת חשיבה גבוהה . בנוסף - תרגיל שיישען על ידע של התלמידים ולא יחייב את התלמידים ל"מלא נתונים" במסקנה שהם כלל לא הסיקו . שלב א - הבנת הנקרא - שלבי האירוע ( משימות ( 6-1 שלב ב – סיכום ( משימה – ( 7 המילים להשלמה הן המילים שייבנו בסופו של דבר את הדפוס . שלב ג - כמה מילים על עתניאל . שלב ד - סוף דבר : הארץ שקטה . מכאן הח זרה על הדפוס בפרק הבא תהיה די מפתיעה . . 3 הערות לרצף ותשובות לשאלות : . 1 שני החטאים הם : עזבו את ה ה' שלהם : " וטשךחו את ה' אלהיהם" . הלכו לעבוד ה' אחרים , ה' שהעמים השכנים האמינו בהם : " וטעבדו את הבעלים ואת האשרות" . ד . תכונות אופי של יהושע שהתגלו במהלך הסיפור - נאמן לה' ולתורה , דבק במשימה , מצביא , בעל כושר מנהיגות , עומד בהבטחות , נחרץ ומעניש כשצריך , כריזמטי , וכמובן , תכונות נוספות ש יעלו התלמידים . המעבר לספר שופטים - בפרק הבא . חשוב להדגיש כי ספר יהושע נגמר בתחושת אידיליה , אוטופיה , כיבוש מלא ושלם , שביעות רצון מיהושע . כל שנותר לישראל הוא לנהוג לפי חוקי התורה . מכאן , המצב רק ילך וידרדר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר