עמוד:68

ככל אשר דבר ה' אל משה – ... פס 23-21 ' . 5 ההישג הנוסף של יהושע - יהושע הורג ענקים . . 6 ( מטרת התרגיל - קריאה צמודה , פירוק מידע והבנת הנקרא - בדרך מתודית מגוונת . המידע – בסיס לדיון עתידי . ( הזמנה לדיון . 1 מהי ההתפ תחות החשובה ? שאלת דיון פתוחה , כמובן . . 2 לעניין תועלת ההישגים להתחלת החיים בארץ : אין אויבים , אין שכנים שיכולים לדרדר את ישראל לתרבות רעה , אין ענקים מפחידים . אז עכשיו אפשר להתחיל להתנחל שבט שבט . אמנם לא לומדים זאת בכיתה ד - אבל צריך לזכור כי מפרק י" ג המצב שונה בהצגת " כוליות" הכיבוש . . 7 א . יהושע ממשיך דרכו של משה . ב . יהושע ממשיך את דרכו של משה בכך שהוא מבצע את הדברים שה' אמר למשה לבצע . הזמנה לדיון האם התיאור מגדיל או מקטין את יהושע ? מצד אחד , מקטין - יהושע הוא רק מבצע של הוראות שה' נתן למשה . מצד שני , מגדיל - יהושע ביצע את ההוראות במדויק והביא להצלחה ! יהושע פרק י"ד ( פס' - ( 5-1 הערות למורה . 1 המלצות לקריאה על אודות הפרק : ( המסומנים בקו הם קישורים ) גורל | מחברת : גליה סמו ( פריט מיד ע באתר מקראט . ( דף המידע מסביר כיצד הוטל הגורל בימי קדם , ומה היה השימוש בהטלת הגורל במקרא ובמזרח הקדום . יהושע בן נון בתולדות המסורת המקראית : ו | מחבר : אלכסנדר רופא - מתוך תרביץ , מאגנס , תש ס"ג גיליון ע"ג . חלק זה של המאמר עוסק בשאלת ריבוי סיפורי חלוקת הארץ לנחלות ( בפני התלמידים מובא רק פרק י"ד . ( וגם בחלקו של יהושע בסצנת ההגרלה - ומיצובו כמנהיג כריזמטי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר