עמוד:65

יהושע המודיע ! - פס' 15-12 . 8 א . במילים פשוטות , בפסוק 12 יהושע מצווה על השמש ועל הירח לעמוד במקומם . ב . לפי פס' – 13 למעשה , יהושע מצווה שהשמש והירח יעמדו דום ויגרמו לכך שהיום יהיה ארוך , כדי שאפשר יהיה להספיק לסיים את הקרב . ( אפשרות ( 4 ג . לפי פס' - 13 השמש והירח פעלו ע ל פי הצו של יהושע . ד . הזדמנות אדירה לציור , איור , מצגת , אנימציה , סרטון ועוד . הזמנה לדיון כיצד אדם מצווה ע ל השמש ו הירח מה לעשות ? הצעות להסבר : זה מראה עד כמה ה' סומך עליו ומאמין בו . / עד כמה המצב חמור שצריך עזרה . / תמיכה מוחלטת של ה' ביהושע . / כמה יה ושע גדול - וכן הלאה לפי הבנת התלמידים . כיוון נוסף שאולי יעלו התלמידים מזכרונם - ואם לא , המורים יכולים לעזור - ייתכן ויש כאן הדהוד לחלומו של יוסף ( בראשית לז , ( על השליטה והזהות עם השמש והירח . והרי יהושע הוא מצאצאי אפרים - בנו של יוסף . . 9 פסוק 14 מציין כי ביום זה קרה היפוך חד - פעמי ! א . ההיפוך הוא שה' שמע בקול אדם . ב . ההיפוך הוא חד פעמי , כי בדרך כלל האדם לא מחליט מה יקרה ב טבע . ג . הפסוק מסביר שזה ו אכן מקרה חד פעמי ש בו אדם שולט באיתני הטבע . אפשר לומר גם שהפסוק מראה כמה זה בלתי אפשרי / ניסי / פלאי . לסיכום הפרק ( אפשר לענות על שאלות אלה בכתב ואפשר דרך דיון בכיתה , לשיקול דעת ו של המורה . ( א . אילו מעשים בפרק זה נעשו בדרך אנושית , ואילו בדרך נס ? ההובלה של יהושע את האנשים בקרב ומרדף אחרי מלכי האמורי הי ו אנושי ים , והאבנים מהשמים היו ניסיות . לגבי עניין השמש והירח - זו שאלה מעניינת . כמובן , אלה לא מעשים שביכולתו של אדם לעשות , אולם הכתוב מבקש להקנות ליהושע באופן חד פעמי יכולת זו . ב . תכונות המתגלות אצל יהושע - הצעות : אדם שעומד בהבטחות ; מנהל יחסי חוץ הוגנים ; מנהיג לעמו ; מנהיג מאמין ; 'בה מנהיג שה' סומך עליו ונותן בו כוחות ; איש צב א מתוחכם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר