עמוד:56

פה אחד - כולם נגד יהושע ! - פס' 2-1 תשתית - כ ל המלכים מתאגדים נגד יהושע . הבנת הכלל ( כל המלכים ) ה יא תשתית להבנת היוצא מן הכלל - הגבעונים . כולם פה אחד ? יש עוד קול -פס' 5-3 לעומת הכלל עומד המקרה הפ רטי והוא התנהגות הגבעונים . מוקדים מוצעים להוראה : א . הבנת ההבדל בין הגבעונים אל מול כלל עמי כנען . אנו מדגישים זאת כדי להעצים את התחושה של עמי כנען , שהגבעונים בגדו בהם . ב . יצירת סקרנות לעניין תכנית הגבעונים . תרמית הברית - פס' 15-6 שלב א - הבנת הנקרא - למ ה התחפשו ומה ביקשו ? שלב ב - הגבעונים ואנשי ישראל - " ואיך אכרת לך ברית - " ? עליית מדרגה : למה התחפשו ולמה בי קשו ברית ? למעשה , רק בחלק הזה , הפרק חושף בפנינו את עצם הבעייתיות של הברית בין ישראל לעמי כנען . החשיפה נעשית באמצעות דברי אנשי ישראל לגבעונים . שלב ג - כניסה לרזי הסוגיה וחקר האיסור - כריתת ברית עם עמי כנען - מה הבעיה !? יש בעיה ! חקר עניין עיר קרובה ( חרם ) ועיר רחוקה ( שלום . ( ניתוח לפי דברים כ . שלב ד - הגבעונים ויהושע - מי אתם ומאין תבאו ? שלב ה - מה המשמעות של הברית ? הזמנה לחקר סביב מושג הברית , הבנת הסיבה לבקשת הברית והמשמעויות של כריתת הברית . כיוון שיחידה זו ארוכה ומסועפת - הבאנו בסופה סיכום בשיטת השלמת המילים . כוחה של שבועה – פס 27-16 ' מוקדי היחידה ( בתת- חלוקה ליחידות משנה ) א . הבנת הנקרא - הבנת התרמית והבנה שישראל הבינו וגילו את התרמית . ב . עליית מדרגה - דיון במצב הבעייתי - שמירת ברית שהושגה במרמה . ג . אז מה עושים ? הבנת עצם קיום מחלוקת פנימיתבין בני ישראל ( העדה ) לבין זקני ישראל ( הנשיאים . ( מציאת הפתרון - שמירה על הברית ושעבוד הגבעונים . עליית מדרגה - דיון במורכבות הפתרון . ד . פנים אל מול פנים - יהושע מול הגבעונים : ללה רליתם אתנו !?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר