עמוד:46

משפט אלוהים – פס 25-16 ' עיקר היחידה - הבנת הנקרא - חילוץ פרטים מתוך הטקסט . ברמת הדיון - לשאלת הפומביות , גם בתהליך הלכידה וגם בענישה . סוף דבר – פס 26 ' לעניין הזיכרון , השכחה , הלקחים והמסרים . הוראת מדרש שם . מה אכפת לנו ? דיון ערכי עקרוני בשאלת יחסי פרט- חברה בעזרת מדרש . 3 . הערות לרצף ותשובות לשאלות : לקוראים בלבד ! פסוק 1 פס' – 1 כדי לתאר את הכעס של ה' משת משים בתכונה אנושית - " חרי . "אף זוהי האנשה . כדאי לעמוד עם התלמידים על מקור הביטוי " חרי , "אף ומתוך כך להבין מדוע הביטוי שאול מתחום התיאור האנושי : בעת כעס גדול התחושה היא שחסר אוויר , ולכן הא ף מתרחב ונושמים ברעש – ומכאן הקשר בין כעס לאף . . 1 הפעולה שנעשתה בניגוד להוראות של יהושע - לקיחה מהחרם . . 2 א . לפי חלק זה של הפסוק , עם ישראל כולו מעל בחרם . ב . לפי חלק ב של הפסוק , איש אחד בשם עכן מעל בחרם . שתי האפשרויות קיימות בפסוק – אף שהן סותרות זו את זו . הזמנה לדיון לשתי העמדות יש ביסוס בטקסט . גם ליחיד - עכן , וגם לכלל . מכאן כמובן אפשר לפתח דיון – איך ייתכן שגם יחיד וגם החברה אשמים בפעולה שהיחיד עשה ? מה מביא יחיד לחטוא ואיך מתייחסת הסביבה לחוטא יחיד . כמו כן , אפשר לשאול , את מי צריך להעניש ? איך אפשר להסביר את הכפילות ? הצעות - המספר במכוון לא רוצה לגלות לנו ; אולי לכולם מגיע עונש , על אף שאיש אחד בפועל עשה זאת . כיבוש העי – ? ... פס 5-2 ' . 3 ישראל הפסידו בקרב . אנשי העי ני צחו . . 4 א . ההמלצה של המרגלים - לשלוח 2 , 000 או לכל היותר 3 , 000 לוחמים . המידע - יש מעט אנשים בעי . ב + ג . הצעות לתיאור דברי המרגלי ם - שחצנות . סיבות אפשריות - אולי בעקבות הניצחון על יריחו ; אולי משום המספר המועט של אנשי העי . אפשרות נוספת – הם מלא י אמונה , 'בה בזכות הני צחון על יריחו . ד . יהושע קיבל את המלצת המרגלים ושולח 3 , 000 לפי המלצתם : " וטעלו מ ן העם שלה ךשלשת אלפים . "איש

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר