עמוד:44

הזמנה לדיון כדי להציג את דמותו של יהושע כמי שמקיים הבטחות / להצי ג את הפן ה מוסרי בצבא יהושע / הסבר לנוכחות שרידים מיריחו ( עמי כנען ) בקרב ישראל . יהושע הידוע ! - פסוקים 27-26 א . יהושע מאיים בקללה על מי שיבנה שוב את העיר . ב . יהושע מנסה למנוע את בנייתה המחודשת של העיר . ג . הצעה - השארת יריחו חרבה לנצח היא סימן לכיבוש הנצחי של יהושע וה' את הארץ . לעניין פס – 27 ' בספר " עולם התנ"ך " עמ' 69 יש דיון מרתק , האם מדובר במריסמוס או בשני בנים : מריסמוס הוא אמצעי ספרותי המציין את שני הקצוות כדי להכליל את מה שביניהם . למשל : " בראשית ברא אלוהים את השמים ואת . "הארץ אם מבינים את קללת יהושע כמריסמוס , הכוונה היא שכל בני בונה יריחו ימותו , מהבכור ועד הצעיר . הטענה שם שהקללה המקורית היא מריסמוס , ואילו מספר יהודאי אחר מבין אותה כמות שהיא והופך אותה לנבואה במובן שני הבנים ( מלכים א ט"ז . ( . 7 תוצאה נוספת לקרב היא הגדלת שמו ופרסומו של יהושע : ... " ויהי שמעו בכל , "הארץ כלומר שמעו על יהושע היה ידוע בכל הארץ . זו גם הבטחה שקוימה ( ה' אמר ליהושע : " אגדלה - ( "שמך בהקשר לקיום הבטחות בפרק זה . פירוש זה אינו חד משמע י - ראו הזמנה לדיון . הזמנה לדיון מצד אחד - שמו של יהושע גדל , כמי שהוביל את הניצחון על יריחו . מצד שני - שמו של ה' גדל , כמי שהוביל את הניצחון על יריחו , ויהושע כלי שרת בידו . . 8 לסיכום הפרק - קראו את המשפטים הבאים . את המשפטים הנכונים - העתיקו למחברת . את המשפטים הלא נכונים - תקנו וך תבו במחברת משפטים נכונים . א . בתחילת הפרק , מטרת הקרב הייתה לכבוש את יריחו . נכון / לא נכון ב . בתחילת הפרק , ה' נתן ליהושע הנחיות לביצוע - כיצד להפיל את החומה . נכון / לא נכון ג . עם ישראל מרד ביהושע ולא הסכים להסתובב סביב חומת יריחו . נכון / לא נכון ד . בני ישראל פעלו לפי ההנחיות - אבל חומת יריחו לא נפלה ! נכון / לא נכון ה . יהושע ואנשיו שמרו על השבועה שנשבעו המרגלים לרחב . נכון / לא נכון ו . יהושע ציו וה שכל השלל יהיה חרם . 'לה נכון / לא נכון ז . יהושע הבטיח ברכה למי שיבנה שוב את יריחו . נכון / לא נכון . הזמנה לדיון מסרים נוספים - להבנת התלמידים . המשותף למסרים היוא ע ו צמת כוחו של ה' כמי שמוביל את הקרב הנסי ואת יהושע כמוציא לפועל של הנס האלוהי . יהושע אינו האחראי לניצחון , אלא כלי שרת מצוין בידי . 'ה ההערה של נגחא וחבריו על כך שהכל בסדר - היא ב מובנים רבים הרמה להנחתה – לסיפור המעילה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר