עמוד:41

יהושע פרק ו - כיבוש יריחו - הערות למורה . 1 המלצות לקריאה על אודות הפרק : ( המסומנים בקו הינם קישורים ) כיבוש יריחו - בין פרק ב לפרק ו - מדוע הכיבוש הנסי של העיר יריחו הצריך פעולת מרגלים ארצית ? מאמר של גליה דורון באתר מקראנט . . 2 מבנה עקרוני של מהלך היחידה : אין יוצא ואין בא - .... פס 1 ' המיקוד הוא בבירור הפחד של אנשי העיר וקישור לפרק . 'ב התכנית לכיבוש העיר יריחו - פס' – 5-2 עיקר היחידה הוא תרגיל הבנת הנקרא - מיפוי התכנית לקראת הביצוע . ככה מפילים חומה ! פס 21-6 ' עיקר היחידה : א . דיון עקרוני בשאלת " למי תודה למי ברכה " - מי מוביל הניצחון ? ב . הקניית מושג החרם - חרם ההקדש ודיון בו ( הרחבה על המושג בהקשרו בהמשך ) . ג . כדאי וחשוב להדגיש את האחדות והאמונה העומדים מאחורי רעין החרם – כדי למתוח לקראת המעילה העתידית של עכן בחרם . לא לשכוח – שבועה ! – פס 25-22 ' סגירת מעגל רחב מפרק ב . יהושע הידוע ! – פס 27-26 ' א . סיכום מהלך התוכן של הסיפור . ב . דיון באמצעות כלי הבנת הנקרא ודיון מהותי - מי יצא גדול בסיפו ר ? מישור אחד - הגדלת שמו של יהושע ועמידת ה' בהבטחה . מישור שני - . 'ה . 3 הערות לרצף ותשובות לשאלות : אין יוצא ואין בא – פס 1 ' הביטוי “ יוצא ובא ” מתקשר ישירות לענייני מלחמה , לדוגמ ה בפרק י"ד פס' , 11 בדברי כלב ליהושע : " עודםי הטום חזק , ךאשר ביום שלח אותי משה ךכחי אז , וככחי עתה : לללחמה , ולצאת ולבוא" ; או למשל בשמואל א י"ח : 16 " וכל-ישראל ויהודה , אהב את- דוד : ךי-הוא יוצא ובא , לפניהם" . לפיכך , גם כאן יש עניין לא רק להציג את הסגירות , אלא גם את העובדה שאיש לא מעז לתקוף את ישראל , לצאת נגדם ל מלחמה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר