עמוד:39

מסרים סמויים -גלויים ( גם ליהושע וגם לקוראים ) - באמצעות ביטוי החוזר בשני מקומות במקרא ושוב ההשוואה למשה ( סיפור הסנה . ( עיקר היחידה במסרים : ה' עם יהושע כמו שהיה עם משה , אבל יהושע נחות ממשה . . 3 הערות לרצף ותשובות לשאלות : אסוציאציה ראשונה למבוגרים תהיה על פי רוב המפגש של משה עם ה' בסיפור הסנה המפורסם . אולם אין אנו מצפים מהתלמידים שיזכרו זאת או יקשרו בין הסיפורים . ולכן , אנו מציעים : ראשית - שלב הבנת הנקרא , שנית - הבנת המסרים הגלוי ים והסמויים בתוך מסגרת הסיפור הזה , ורק אחר כך " לפזול" לסיפור משה , כדי להעמיק את הבנת המסרים הסמויים . בכל אופן , עניין משה הוא השלב האחרון ביחידה ולא צעד ראשון בה . פס - 15 ' " של" - כמו שהנחש משיל ( מוריד ) את עורו , ולכן העור שהוא מוריד נקרא " . "נשל 1 . הנוכחים בפגי שה הם יהושע ושר צבא . 'ה 2 . א . לפי פס , 13 ' יהושע לא מעלה על דעתו מי עומד לפניו מ כיוון שהוא שואל אותו - מאיזה צד אתה : " הלנו אתה אם . "לצרינו ב . יהושע מופתע ונרגש . אפשר לראות זאת על פי תגובותיו : נופל על פניו ומשתחווה . ג . יהושע מכנה את עצמו " עבד " ואת שר הצבא " אדון" ועושה מה שמבקש ממנו שר הצבא : מוריד את נעליו . . 3 קראו את דברי שר צבא ה' ליהושע בפסוק . 15 א . המסר הגלוי - יהושע עומד על אדמת קודש . ב . יהושע מציית : " וטעש יהושע . "ךן ג . הצעות למסרים סמויים : ה' עם יהושע ; ה' שולח ליהושע שר צבא שיהיה איתו ; יהושע צריך להבין שהוא במקום קדוש ; יהושע הצליח להוביל את עם ישראל לארץ הקדושה . מסר סמוי נוסף - הדמיון למשה אין לצפות שהילדים י כירו את מראה ה מקום המדויק לסיפור משה , גם אם הסיפור עצמו מוכר . גם אנחנו לא תמיד זוכרים . התנ"ך , פעמים רבות , מצטט את עצמו כדי להפנות לרעיונות ולגרום להשוואה בקשר של חיזוק או ניגוד . אנחנו ממליצים ככלי עבודה עבורנו וגם כתרגיל עם התלמידים להכיר את אפשרות החיפוש במאגר ספרות הקודש . המילים המדויקות ביותר שיביאו למציאת שתי התו צאות : " כי המקום אשר . "אתה . 4 השוו אה בין הפסוקים : הכוונה כאן אינה להגיע להשוואה מדוקדקת על פי קטגוריות , אלא להבין כיוון כללי : נס , מים , מנהיג , מידת המצוקה , לחץ הזמן , גודל מקור מים . במקביל , הבאנו אפשרות של השוואה דרך דיון בכיתה בהמשך הרצף .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר