עמוד:26

הזמנה לדיון לעניין ההבטחות : אולי יהושע חושש שהעם יתנגד לו , אולי הוא חושש שיהיו לו אויבים מבחוץ או שה' יעזוב אותו . לעניין התנאי : הצעה לתשובה - התמיכה של ה' ביהושע ובעם ישראל היא חלק מברית בין עם ישראל לה' הכוללת את המחויבות של יהושע ושל העם להאמין בה' ולפעול לפי חוקי התורה . הצעה נוספת : בחוקי התורה עצמם , בתכנים – יש דברים שיביאו להצלחה של העם . הצעה נוספת : אולי בכך שכולם נתונים ל חוק אחד יש אחדות שתביא להצלחה . יש לציין כי הדברים מובאים בהקשר של המסרים של ספר התנ"ך . אין הכוונה להעביר את ה מסר שיש קשר בין הצלחה לבין אמונה בה' ו שמירה על חוקי התורה באופן כללי . 10 . א . הביטוי החוזר הוא : " חזק ואמץ" . ב . הצעות להבנת הביטוי - ככל העולה על רוחם של התלמידים . ( בהמשך נביא הצעה לפרשנות , אולם כעת אנו מזמינים את התלמידים למחשבה חופשית ( . ג . חזרה על ביטוי - מבקשת להעביר מסר . במקרה זה אפשר לראות בחזרה זו עידוד של יהושע . אפשרות אחרת - היא לראות בחזרה דווקא ביטוי לחולשה של יהושע , משום ש אומרים לו הרבה פעמים " תהיה חזק " . ד . גם כאן - מומל ץ לתת לילדים לחשוב ... 11 . לפי כל אחד מהפירושים , יש הבדל בין " חזק . "אמץ"ל אפשר שזהו ניגוד בין פנים לחוץ , א ו ניגוד בין תורה לדרך ארץ וערכים . עוד נקודות למחשבה : איזה מהפירושים מתייחס ל : ה פחד מהמלחמה נגד עמי כנען הכוח ש נדרש לכבוש ארץ ה תנאי שה' הציב ליהושע כדי להצליח במשימה הדרישות ממנהיג כדי שיהיה מנהיג טוב לאנשים ה חששות של יהושע מיחס העם אליו הזמנ ה לדיון מדוע צריך לעודד את יהושע באופן מודגש כל כך ? הצעות : הצורך של יהושע בעידוד / . הצורך של ה' לעודד . / ה' יודע מהי ה משימה העומדת בפני יהושע ולכן מעודד אותו . / דווקא משום שיהושע היה כה אמיץ - צריך להחדיר בו קצת חששות לקראת המשימה . / להראות את גודל המשימה / . יהושע לא היה מעולם בלי משה ו לא ההנהיג את העם לבדו . / ה' רוצה להשאיר את יהושע קטן . בהקשר של משימת יהושע ויחסיו עם ה' וההשווא ה המתמדת בינו לבין משה , מומל ץ למורים לקרוא את שירו של מאיר ויזילטיר , " יהושע הקטן הלך לגן . "

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר