עמוד:5

. 1 ב . מבנה הספר לתלמיד – " הוראות הפעלה" כל יחידת לימוד בספר הלימוד יהושע-שופטים מורכבת משני חלקים : . 1 עלילת הפרק או הפרקים הכלולים ביחידת הלימוד , המסופרת באמצעות קומיקס . הקומיקס מלווה בפסוקים או בחלקי פסוקים הלקוחים מן הפרק בתנ"ך ומאפשרים התמצאות וקישור בין הטקסט המקראי לבין הקומיקס . . 2 דיון דידקטי בפרק / ים והצעות להוראה -למידה של הפרק / ים באמצעות פעילויות , ביאורים , הסברים , הפניות ועוד . להלן הפירוט של מרכיבי ההצעות להוראה- למידה : כותרת הפרק מלבד מיקומו של הפרק ( מספרו ) ברצף הפרקים בספר יהושע או שופטים , הכותרת מביאה גם את תמצית הפרק , מיקוד נושאי , ולעתים ציטוט מרכזי . הכותרות מבהירות את מוקד הדיון או מגרות לדיון , והן יכולות לשמש פתיח או סיכום להוראת הפרק . כותרות משנה כדי למקד את הלמידה ולאפשר מקטעי הוראה חילקנו כל פרק ליחידות -משנה . על פי רוב , החלוקה היא נושאית ונעשתה לפי רצף הפסוקים בפרק . כל יחידת - משנה מוכתרת בכותרת צבעונית , הכוללת גם את מספרי הפסוקים שהיא עוסקת בהם . כותרות אלה מאפשרות מיקוד והגדרה של הנושא , לטובת תלמידים ש"הלכו . "לאיבוד " עוגנים" - פתיח לפרק , סיכומי ביניים וסיכום הפרק ספר הלימוד כתוב ברצף , אולם מציאות ההוראה והלימוד בבית הספר אינה רציפה אלא מקוטעת מטבעה . שיבוץ שיעורי התנ"ך במערכת השעות , וההפסקות ברצף ההוראה הנגרמות באופן טבעי בין שיעור לשיעור ולעתים אף בתוך השיעור עצמו – כל אלה אינם מאפשרים באמת הוראה רציפה . על כן הגדרנו בכמה מקומות עוגנים , שיאפשרו למורה ולתלמידים לשמור על רצף של הוראה ולמידה . בקבוצות ודיון בכיתה בנושא ערכי רלוונטי . הספר מאפשר גם למידה באמצעות חוויה ויצירה , בהשראת הקומיקס , תוך הישענות על אחד ממאפייניו הייחודיים של הטקסט המקראי - היותו משופע בפערי מידע המזמנים פרשנות והש למת פערים . סביבת הלמידה של הספר יהושע- שופטים כוללת כמה אמצעים – ספר התנ"ך ספר הלימוד ובתוכו תמצית העלילה של כל פרק בקומיקס ופרקי הוראה בכיתה . ספר הלימוד במהדורה דיגיטלית על גבי מערכת " . "כותר אתר האינטרנט – כלי עזר למורה ולתלמיד . www . mikranet . org . il – מדריך למורה ( לפניכם . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר