עמוד:101

לסיכום , יש רק דרך אחת משמעותית לפתרון בעיות העומס והזיהום , והיא דרכה של התחבורה הציבורית . אבל בדומה לסיפור הביצה והתרנגולת - כל עוד הפרויקטים של התחבורה הציבורית יהיו פחות זמינים וגם לא פופולריים , לא תהיה בררה אלא לסלול עוד ועוד כבישים . הציבור , מן הסתם , ינהג בכבישים אלה . בדרך להגשים את החזון , עלינו לעבור עוד כמה תחנות , ואולי גם אכזבות וקשיים . מבחינתנו , האוטובוס עזב את התחנה . יצאנו לדרך נחושים ואנו ממשיכים לתחנות הבאות . ? . 1 קראו את הכתבה הבאה : מכונית , אוטובוס ואופניים יצאו מפתח תקווה לתל אביב . מי הגיע ראשון ? מי יזם את התחרות ? מה הייתה מטרתם בקיום התחרות ? . 2 אילו מהאפשרויות המפורטות תורמות ליצירת תחבורה בת-קיימא , ואילו אפשרויות אינן תורמות לה : הליכה ברגל , נסיעה במכונית , נסיעה באופניים , נסיעה באוטובוסים , נסיעה ברכבות , כרטיס משולב - אוטובוס ורכבת , הרחבת כבישים , הורדת המס על קניית מכוניות , הקמת חניונים מחוץ לערים , הקמת חניונים במרכזי הערים , יצירת נתיבים המיועדים לתחבורה ציבורית בלבד , הקמת פרוורים עם בנייה צמודת קרקע , העלאת המס על הדלק , הטלת אגרת גודש , סלילת כביש אגרה . . 3 כביש 431 הוא כביש מהיר חדש שנפתח לתנועה בפברואר , 2009 ונהגים רבים נוסעים בו מדי יום . צפו בסרטון שכותרתו : כביש – 431 הכביש המדהים בישראל , וקראו על הכביש ברשת האינטרנט . א . האם סלילתו של כביש 431 שיפרה את מצב התחבורה בישראל ? ב . האם סלילתם של כבישים חדשים היא , אם כן , נושא שעלינו להשקיע בו ? . 4 " הרעיון הוא להפעיל מדיניות של ריסון השימוש ברכב הפרטי במקביל לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית " . א . הסבירו מדוע זוהי המדיניות שמשרד התחבורה בחר לאמץ . ב . מנו 4 דרכים ליישום מדיניות זו . . 5 המחברים מסיימים את ההקדמה לרב - שיח ) עמ' ) 35 בכמה שאלות . בחרו שאלה אחת מהשאלות שהם מעלים , וענו : א . בצעו תחקיר ואספו מידע ממקורות שונים . הביעו דעתכם בשאלה שבחרתם . ב . ראיינו את הוריכם - מה דעתם על השאלה שבחרתם ? עומס תנועה בנתיבי איילון , חוט השדרה התחבורתי של מטרופולין תל אביב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר