עמוד:82

שיפור הפרופיל העירוני של עיירות הפיתוח גם הפרופיל העירוני של עיירות הפיתוח ישתפר . מרכזיהן ייעשו צפופים יותר והן ייבנו . לגובה על תשתית מפותחת תוך מתן שירותים ברמה גבוהה לתושביהן . עיירות אלה תזכינה ליותר מוסדות , שרותי מסחר , מפעלי תעשייה ותהיינה מחוברות אל עורקי התחבורה הראשיים בארץ . ברוב הערים יתפוס את מקומו הממד השלישי ( ממד הגובה ) בבנייה למגורים - יותר בתים ייבנו כרביקומות , ומתקני הנדסה עירוניים חיוניים ייבנו מתחת לפני האדמה . החיים העירוניים יחייבו הרבה מעברים עיליים ותת-קרקעיים להולכי רגל , גשרים ומנהרות לתחבורה מוטורית ושילוב מודרני בין תחבורה פרטית והסעה המונית . מרכזי הערים ייסתמו בגלל עומס הרכב הממונע , והציבור יצטרך להשתמש יותר בתחבורה ציבורית , במיוחד ברכבת הפרוורית שתיבנה בגוש דן , ברכבת הקלה שתיסלל בירושלים , וגם במסילות ברזל חדשות של רכבת ישראל במרכז הארץ ובין תל אביב לירושלים . ? פרופ' אדם מזור , אדריכל , מבכירי מתכנני הערים בישראל ובעל שם בין - לאומי בתחום האדריכלות , הוביל בשנות התשעים פרוייקט ענק , "ישראל , " 2020 תכנית אב לישראל בשנות האלפיים . קראו את הראיון שנערך עימו , וענו : א . כתבו 3 - 2 היבטים מרכזיים בתהליך התכנון . ב . איך משפיע התכנון על תהליכי קבלת ההחלטות בישראל ? בניין מגורים רב-קומות חדש בשכונת נווה צדק בתל אביב , שבנייתו הסתיימה בשנת . 2007 גובהו 147 - , 'מ והוא מכיל 300 דירות ב 44 קומות . בניית המגדל נתנה מענה לביקוש הרב ואיפשרה את הגדלת היצע הדירות באזור . עם זאת , רבים מתחו ביקורת על הפרויקט וטענו שהמגדל אינו משתלב עם המרקם העירוני של השכונה ההיסטורית והציורית , שבנייניה נמוכים וסמטאותיה צרות . בעיה נוספת שעלתה קשורה בצל הגדול שהבניין מטיל על חלקים נרחבים של השכונה במשך שעות רבות של היום . הרכבת הקלה בירושלים החלה לפעול בחודש אוגוסט . 2011 "גשר המיתרים" הוא גשר תלוי ומרשים שנבנה כדי לאפשר לתנועה להמשיך כסדרה בזמן מעבר הרכבת , בצומת העמוס שבכניסה לעיר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר