עמוד:33

שאלות לחזרה ולסיכום . 1 " ישראל היא אחת המדינות המערביות שאימצה והפנימה את דפוס הצריכה האמריקני . לפיכך , אימוץ הקניון ותרבות הצריכה האמריקנית מלווה גם באימוץ השפה והסמלים האמריקניים " . אילו תופעות מרחביות שאתם מכירים מחזקות את הטענה שמעלה כותבת המאמר ? הביאו דוגמאות . . 2 " בישראל מייצג אזור חיפה את התרחקות הקניונים ממרכז העיר והיותם עוד מרכיב של איצדק חברתי-סביבתי" ) מתוך כותרת המשנה של המאמר . ) א . הסבירו מהו "אי צדק . "סביבתי-חברתי תוכלו להיעזר בסרטון שבקישור ב . תארו את התהליך של התרחקות הקניונים ממרכז העיר בחיפה . ג . הסבירו מדוע התרחקות זו הגבירה את אי הצדק החברתי-סביבתי בעיר חיפה . . 3 צפו בסרטון המציג אתרים מפורסמים בעולם , שהוסיפו להם תוספת קטנה ... ובסרטון נוסף עם רעיונות דומים . א . מהי התופעה הרחבה שהסרטונים מציגים ? הסבירו את התופעה ואת התהליכים הכלולים בה . ב . כיצד הקניונים ותרבות הצריכה קשורים לתופעה זו ? . 4 כיכר העיר של פעם הוחלפה על ידי הקניון . מהן נקודות הדמיון ונקודות השוני בין השניים ? . 5 במאמר מוצגים שני דגמים של פיזור מרחבי של קניונים : הדגם הנפוץ בצפון אמריקה והדגם הנפוץ באירופה . א . מהו ההבדל בין הדגמים ? ב . מהי הסיבה ההיסטורית שהביאה לעיצובו של כל דגם ? ג . מהם היתרונות ומהם החסרונות של כל דגם ? . 6 המחברת קוראת לקניון "מקדש של . "חומרנות א . אילו מרכיבים של מקדשים ושל בתי תפילה מופיעים בקניונים ? ב . מדוע נעשה שימוש במרכיבים ארכיטקטוניים אלה ? מה מטרתם ? . 7 מהן התמורות שעבר דגם המסחר הקמעונאי בחיפה בשלושת העשורים האחרונים ? . 8 בתמונה שלפניכם נראה פארק שעשועים בתוך קניון Mall of America במינסוטה , ארה"ב . א . הביאו דוגמאות לפעילויות אחרות , שאינן קניות , שחדרו לקניונים . ב . מה משך פעילויות אלה לתוך הקניונים ? . 9 סכמו את המאמר ) סיכום בהיקף של 14-12-כ שורות . ) בסיכום כתבו על הנושאים הבאים : מהו קניון ; מדוע הוקמו קניונים רבים כל כך בארץ ובעולם ; מהן ההשלכות של הקמת הקניונים . כל זאת - תוך התייחסות לעיר חיפה . 520 - Mall of America חנויות , 13 , 000-כ מקומות חניה , 40 מיליון מבקרים בשנה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר