עמוד:26

ד . בונים מלבנים בפעילות זו נלמד כיצד לבנות מלבן באמצעות התוכנה גאוגברה . * בניית מלבן על פי שני קדקודים סמוכים 1 א . סרטטו שתי נקודות , A , B–ו ובנו ביניהן קטע . סמנו את הקטע . a–ב ב . בנו מלבן שהקטע a הוא צלע שלו . סמנו את קדקודי המלבן באותיות . ABCD ג . גררו את הנקודות A B–ו ושנו את מקומן . האם ABCD נשאר מלבן ? אם כן - הסבירו מדוע , בהסתמך על הבנייה שלכם . אם לא - בנו את המלבן מחדש , כך שהוא יישאר מלבן גם כאשר תגררו את הנקודות A B–ו על לוח הסרטוט . שימו לב : בנייה בתוכנה אינה דומה לסרטוט על דף . העצמים בתוכנה הם ניידים : ניתן לגרור נקודות ולראות כיצד נקודות אחרות , קווים ומצולעים משתנים בהתאם . יש לבנות כל עצם באופן כזה שכאשר נגרור נקודות - הבנייה תחזיק מעמד ולא . "תתפרק" בניית מלבן על פי שני קדקודים נגדיים 2 א . סרטטו שלוש נקודות B , A . C–ו סרטטו ישר a דרך A . C–ו ב . בנו בעזרת כלי הסרטוט מלבן A–ש B–ו הם קדקודים נגדיים שלו , וצלע אחת שלו מונחת על הישר . a ) שימו לב : C אינה בהכרח קדקוד במלבן זה )! סמנו את שני הקדקודים האחרים של המלבן D–ב . E–ו ג . גררו את נקודה . C האם ADBE נשאר מלבן ? הסבירו . ד . הפעילו פעולת "עקבות" על הנקודה , D וגררו את הנקודה C ) בלי לגרור את A . ) B–ו מה מצאתם ? העלו השערה לגבי אלכסוני מלבן בעקבות ממצאיכם . מציאת אמצע קטע על ידי בניית אנכים 3 במשימה זו מותר לכם להשתמש רק בחמשת הכלים שבתרשים משמאל . א . סרטטו נקודות A B–ו ובנו ביניהן קטע . ב . השתמשו בכלים שבתרשים כדי למצוא את נקודת האמצע של הקטע . AB סמנו את הנקודה . M–ב ג . גררו את הנקודות A B–ו על פני לוח הסרטוט , ובדקו אם הקטעים AM MB–ו נשארים שווים . ד . נמקו מדוע M נשארת תמיד באמצע הקטע . AB * את התוכנה ניתן להוריד באתר : http : // www . geogebra . org

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר