עמוד:24

ו . בודקים את הסיכום בעזרת שאלות מכוונות חוזרים למשפטים המכוונים ובודקים את הטקסט : האם בכל משפט / קטע יש מידע חשוב על הקרוסלה השואבת או על ההמצאה שלה ? האם בכל משפט אין פרטים מיותרים או תיאורים וסיפורים או חזרות או דוגמות או ציטוטים ? האם בכל משפט יש מידע חדש או מידע נוסף על הקרוסלה השואבת או על ההמצאה שלה ? הערה דידקטית : אפשר ומומלץ לתכנן שיחה המשקפת את המהלכים שנעשו עד כה . המללת המהלך עשויה לסייע לחלק מהילדים לאמץ אותו במצבים דומים שבהם יתבקשו לסכם מידע . חלק שלישי - סיכום כתבה לפי בחירה עבודה פרטנית או עבודה בקבוצות כל לומד ( או קבוצה של לומדים ) בוחר כתבה או טקסט מידע שמספרים על המצאה שקשורה במים - וכותב לה סיכום . המלצה דידקטית : בשיחת סיכום שלאחר הגשת הסיכומים כדאי לשאול את הלומדים אם השתמשו בפעולות שנלמדו בשיעור ההדגמה ובשיעור התרגול , באילו פעולות השתמשו ובאילו לא , ואם מצאו דרכים נוספות שמסייעות להם לסכם מידע עיקרי בטקסט . ה . כותבים סיכום לכיד וברור כותבים על הלוח את כל המשפטים שנשארו מטקסט המקור . שואלים : האם בסיכום נמצא המידע החשוב על המשאבה ? כל אחד כותב את הסיכום שלו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר