עמוד:87

שיעור שני : מזהים פעולות של התחשבות בכיתה משך הפעילות : 45 דקות ציוד וחומרים : בריסטול שצוירה עליו דמות האדם האכפתי ( ראו עמ' . ( 157 טוש עבה . טופס חתימה על חוקת ההתחשבות ( ראו עמ' . ( 159-158 מהלך הפעילות : הזכירו : בשיעור הקודם מיינו את ההתנהגויות השליליות שנכתבו מחוץ לדמות האדם האכפתי . ניסחנו מתוכן כללים להפחתת ההתנהגויות האלה בכיתה . היום נמשיך לנסח כללים לחוקת ההתחשבות שלנו . נתמקד בהתנהגויות חיוביות שאנחנו רוצים לעודד , מתוך ההתנהגויות שכתבנו בתוך דמות האדם האכפתי . נקבע מהן התוצאות של כל התנהגות בהתאם לחוקה ושל כל הפרה של החוקה , ונחתום על החוקה במעמד חגיגי עם מנהל / ת בית-הספר . המשך סיעור המוחות : חוקת ההתחשבות שלנו 20 ) דקות ( . 1 שאלו : א . אילו התנהגויות חיוביות נכתבו בתוך דמות האדם האכפתי ? ב . האם יש הסכמים שאנחנו יכולים לעשות כדי לחזק את ההתנהגויות החיוביות ? . 2 כתבו על הבריסטול גם את הרעיונות האלה . . 3 בין ההתנהגויות החיוביות , התלמידים יבחרו את אלה שנראות להם חשובות במיוחד . . 4 נסחו אתם חוקים לעידוד ההתנהגויות האלה . חלופה : בשיעור זה נסחו חוק אחד או שניים בלבד , ובשיעורים הבאים הרחיבו את החוקה . . 5 שאלו : האם יש הסכמים שאפשר לאחד כי הם דומים זה לזה ? ( ייתכן שתלמידים הציעו את אותו הרעיון במילים אחרות . לכן זהו צעד חיוני ( . ודאו שכל התלמידים מבינים שאתם מאחדים רעיונות דומים , ולא משנים את דבריהם . השתמשו בטושים צבעוניים כדי לסמן כל קבוצת סעיפים דומים בצבע אחד . כל התלמידים שרוצים לתרום לדיון יקבלו הזדמנות לדבר . . 6 לאחר שכל הצעה נוסחה מחדש בצורת חוק , שאלו : האם כולכם מקבלים את החוק החדש ? . 7 לאחר ההסכמה קראו כל הסכם בשלמותו : "אנחנו מסכימים לא לקרוא זה לזה בשמות גנאי . " ...

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר