עמוד:77

טיפ מומלץ שאתם , המורים , תשיבו לעצמכם על השאלות עוד לפני המשחק . עברו את החוויה הנעימה של הפרגון לאחרים ולעצמכם , וגם כך תאספו דוגמאות שישמשו אתכם במשחק . . 2 לסיכום , אמרו : היום הבענו פרגון והערכה זה לזה . שאלו : א . מה דעתכם : האם האווירה במפגש היום הייתה שונה מן הרגיל ? ב . האם נודע לכם משהו חדש על מישהו מהחברים שלכם בקבוצה ? ג . האם שיתפתם אחרים במשהו אחד אישי וחדש על עצמכם ? ד . האם יש משהו שאתם רוצים לשתף ולספר עכשיו על מה שאתם חושבים או מרגישים ? אפשרויות הרחבה : . 1 תיבת פרגון בכיתה א . הכינו תיבה של "מילים . "טובות חוררו בה חריץ להכנסת פתקים , וכתבו עליה "כאן . "מפרגנים אפשר להכין קופסה יפה , מקושטת ומאוירת ( בדמויות , בלבבות וכדומה . ( הניחו את התיבה בכיתה . ב . כתבו את שמותיהם של התלמידים על פתקים , ובקשו מכל אחד ואחת לבחור פתק . ג . במהלך השבוע יכתבו כל ילד וילדה מילים מפרגנות לילד או לילדה ששמם כתוב על הפתק , וישימו בתיבה . ד . בשעת חברה - פתחו את הקופסה , ותנו לתלמידים את הפתקים המפרגנים להם . ( או : כל אחד ואחת יתנו את הפתקים שלהם לנמענים שלהם ( . . 2 מפרגנים גם מחוץ לכיתה א . הדגישו : אפשר לפרגן לכל אחד ולכל אחת . לשם כך צריך לדבר ממקום של רצון טוב ושל אכפתיות , לראות את הטוב שבאחרים , לרצות טוב בשבילם . ב . ( בסבב ) כל משתתף ומשתתפת יפרגנו לאדם מחוץ לקבוצה ( מישהו בבית-הספר או בבית : ( - התלמידים יעצמו עיניים ויחשבו על אדם שזקוק לפרגון , או על אדם שהם רוצים לפרגן לו . - התלמידים יחשבו על דרכים להביע את הפרגון שלהם לאדם הזה . - מתנדבים ישתפו במחשבות שעלו אצלם . ג . הדגישו : הפרגון עובר לא רק במילים , בתוכן שנאמר , אלא גם בטון הדיבור ובשפת הגוף . הדגימו בשפת הגוף פרגון וחוסר פרגון . אם אתם מזהים ילדים שדבריהם מפרגנים אבל שפת הגוף שלהם אינה מפרגנת , עזרו להם לשפר את המסר שלהם . . 3 המשחק "מפרגנים לעצמנו ולאחרים" והמשחק "כדאי , "לפרגן בתוך אתר דיאלוג עם אופק . . 4 הפעילות "מילה , "טובה בתוך אתר בין הצלצולים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר