עמוד:71

טיפ אתם הדוגמה - השתמשו בחשיפה אישית . ספרו על מקרה שבו הרגשתם שהייתם זקוקים להתחשבות , ולא חוויתם אותה , או שלא יכולתם להתחשב במישהו למרות שהייתה לכם כוונה טובה . הזמינו תגובות של התלמידים לסיפור שסיפרתם . שאלו : א . מה אתם מרגישים אחרי ששמעתם את מה שקרה לי ? ב . האם גם אתם הייתם מרגישים כמוני אילו קרה לכם אותו הדבר ? ג . האם קרה לכם אירוע דומה ? ספרו לקבוצה . ב . אם הפתרון שמצאנו אינו מתאים לכולם , מה נוכל לעשות כדי שהם ירגישו שבכל זאת אכפת לנו מהם ? ג . האם עבדתם יחד או לחוד ? ד . האם התגלעו מחלוקות בתוך הקבוצה ? באילו נושאים התגלעו המחלוקות ? האם הן יושבו ? כיצד ? ה . האם הייתה נכונות של חברי הקבוצה לוותר על רעיונות שלהם , שלא התקבלו ? התלמידים ישתפו את הכיתה בכללים שכתבו , ויסבירו מדוע בחרו בהם . תוכלו לתלות את הכללים בכיתה , כדי שישמשו תזכורת . אפשרות הרחבה : תיעוד פעולות של התחשבות ושל עזרה לזולת א . בקשו מהתלמידים לשים לב בתקופה הקרובה לפעולות של אכפתיות ושל התחשבות . דוגמאות לפעולות של עזרה ושל התחשבות : עזרה לחבר / ה בשיעורי הבית . התעניינות במצב של חבר / ה חולה שלא הגיע / ה לבית-הספר , או ביקור בביתו / ה . הצעת עזרה למורה בהבאת חומרי לימוד לכיתה או בהגשת כוס מים . עזרה להורים בעבודות הבית . חלופה : התלמידים ישמשו כתבים בשטח וילקטו מקרים של אדיבות ושל התחשבות בבית-הספר , או פעולות של עזרה ושל התחשבות שהם עצמם עשו . ב . אם אפשר : התלמידים יציגו את הפעולות האלה בתמונות או בקטעי וידאו . ג . את החומרים שלוקטו אפשר לפרסם בעיתון הכיתתי , וגם להציגם במסיבת הסיום של התכנית . סיכום הפעילות : דיון על התחשבות ועל אכפתיות 10 ) דקות ( . 1 תלמידים מתנדבים יספרו על מקרים של אכפתיות ושל התחשבות שקרו בבית-הספר , או על מקרים שבהם הם עצמם התחשבו באחרים . . 2 דיון - שאלו : א . האם במהלך הפעילות חשבתם על עוד דרכים לבטא התחשבות במילים ובמעשים ? ב . איך לדעתכם נוכל לעודד התנהגות מתחשבת ? ג . למה חשוב להתחשב בזולת ? ד . האם חשוב להתחשב גם בעצמנו ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר