עמוד:69

טיפ השתמשו באירועים של " כאן ועכשיו" שקורים במשחק כהזדמנויות נוספות להעמקת השיח . תנו ביטוי לאכפתיות שלכם באמצעים שונים , כגון : הקשבה ברורה , קשר עין , אמפתיה , משפטים שמבטאים אכפתיות אתה" ) זה" , "מעניין חשוב , ( "לי שאלות , תשומת לב . חשוב לשים לב ולהתייחס לרגשות שעולים אצל התלמידים במהלך המשחק . אפשר לעצור לאחר שתלמיד או תלמידה סיימו להשלים את המשפט , ולשאול : "מה אתם מרגישים עכשיו מבחינת האכפתיות ? האם עכשיו אתם מרגישים אכפתיות או לא . " ? . 6 שאלו : א . איך הרגשתם בזמן המשחק ? מה הרגשתם בגוף ? ב . מה ניתן ללמוד מהמשחק הזה ? ג . מה המשותף בין כל המעשים שתיארתם ? ד . איך אתם מרגישים כשאתם רואים שאתם חשובים למישהו ? ה . איך אתם מרגישים כשאתם מראים שאכפת לכם מה שקורה למישהו ? ו . למה חשוב לנו להרגיש שאנחנו חשובים לאחרים ? ז . האם חשוב לנו גם לגרום לאנשים לחשוב שהם חשובים לנו ? למה ? ( הדגישו : אנחנו נהנים לתרום לאחרים , וקל לנו ונעים יותר לפעול מתוך אכפתיות הדדית . חשוב להדגיש את שני כיווני האכפתיות - לתת ולקבל ( . דיון מסכם 10 ) דקות ( שאלו את התלמידים : . 1 איך נוכל לעודד אנשים להביע אכפתיות כלפינו ? טיפ אם תלמיד או תלמידה משדרים חוסר אכפתיות , כדאי לקרב אותם , להשיג את תשומת לבם , לנסות להבין מה עובר עליהם , להגיד שחשוב לנו שהם יקשיבו . האכפתיות שלנו כלפיהם , היא שתגביר את האכפתיות שלהם . . 2 האם קרה לכם שהתחשבתם באחרים ? ספרו על כך . נקודות להתייחסות : יש רמות שונות של אכפתיות - מידת האכפתיות היא לא "שחור . "ולבן כדי להבהיר זאת , אפשר להשתמש בדוגמאות שהתלמידים מביאים , ולדרג את מידת האכפתיות בהן בסולם דרגות 1-מ עד . 10 קורה לנו שאנחנו פחות אכפתיים , כי אנחנו טרודים במשהו או לא שמנו לב . זה לא נגד מישהו , ולכן אין סיבה להיעלב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר