עמוד:55

שיעור רביעי ) אופציונאלי : ) פינת שלווה משך הפעילות : 45 דקות הנחיות למורים : מודל מעניין להירגעות הוא הקמת פינת שלווה בבית-הספר - פינה שמטרתה לאפשר לתלמידים לפרוק את רגשותיהם ולהירגע . כדי ליישם רעיון זה נדרשת היערכות מערכתית וחשיבה על מידת ההתאמה של המודל לבית-הספר שלכם . מומלץ לשוחח עם צוות בית-הספר , לוודא שניתן להקצות מקום לפינת השלווה , לברר מה הם המשאבים שעומדים לרשותכם ליישום הרעיון , ולגבש עמדה ברורה בנושא תפקידה והשתלבותה של פינת השלווה בתפיסה החינוכית של בית-הספר . המלצות ליצירת "פינת שלווה" . 1 מיפוי המשתתפים א . מומלץ שבשלב ראשון יוכלו להגיע לפינת השלווה רק תלמידים המשתתפים בתכנית "אל תלעגו לי" ( ולא כלל תלמידי בית-הספר . ( ב . הצוות המוביל את התכנית בבית-הספר ימפה את התלמידים ויכין רשימה של תלמידים שעשויים להזדקק לפינת השלווה יותר מהאחרים ( תלמידים שחווים כרגע קשיים מיוחדים בבית , תלמידים עם צרכים מיוחדים , תלמידים שהיו מעורבים בתקופה האחרונה במקרי אלימות . ( 'וכו ג . הרחבת השימוש בפינת השלווה - בהמשך התכנית , לאחר שהתלמידים יתרגלו מיומנויות של פתרון בעיות , ניהול משא ומתן וגישור , תוכלו להרחיב את השימוש בפינת השלווה : תלמידים דיון מסכם 15 ) דקות ( . 1 סכמו : היום דיברנו על דרכים שונות להירגע . . 2 שאלו : א . יש לכם עוד רעיונות להירגעות , שלא הזכרנו ? ( אפשרויות : לעשות פעילות גופנית , להתקלח , להקשיב למוזיקה מרגיעה , לחבוט בכרית , לדבר עם חבר , לטייל בחוץ ( . ב . מה למדתם על עצמכם בעקבות העיסוק שלנו בנושא הכעס ? ג . במה מכל מה שלמדנו על הכעס הייתם רוצים להשתמש בחיים האישיים שלכם ? ד . עם איזו הרגשה אתם מסיימים את השיעור ? אפשרויות הרחבה : . 1 הפעילות המתוקשבת "הסלמה של , "סכסוכים בתוך אתר דיאלוג עם אופק . . 2 הפעילות "כותבים על הצקה , "והתעללות בתוך אתר בין הצילצולים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר