עמוד:54

שיעור שלישי : איך להירגע משך הפעילות : 45 דקות ציוד וחומרים : מחשבים עם חיבור לאינטרנט ( אופציונאלי ) מהלך הפעילות : הזכירו : בשיעור הקודם למדנו שהכעס נובע ממחשבות ; "צריך" אני חושב / ת שאני או האחרים צריכים ( או אפילו חייבים ) להתנהג בצורה מסוימת , ואם אני או הם לא עושים זאת - אנו כועסים . אחרי שהבנו את המניעים של הכעס , היום נדבר על דרכים להירגע . פעילות : כותבים על הכעס ונרגעים 15 ) דקות ( . 1 שאלו : א . למה חשוב למתן את הכעס ? ( הדגישו : אם משהו מרגיז אותי בדרגה - 10 אני ממש מתפוצץ / ת מזעם , ולא מסוגל / ת לחשוב בהיגיון ; ואם ארד לדרגה - 8-7 אני אמנם אכעס , אבל אוכל להמשיך לחשוב ולמצוא פתרונות למצב ( . ב . איך אפשר למתן את הכעס ? מה עוזר לכם להירגע כשאתם כועסים ? ( כתבו על הלוח את הצעות התלמידים . תוכלו להכין פלקט עם כל הרעיונות , ולתלות בכיתה ( . טיפ עודדו הידברות ישירה בין משתתפים . שאלו , למשל : מה אתם חושבים על ההצעה של דני ? האם גם אתם נרגעים בדרך הזאת ? האם הרעיון שלו יכול להועיל לכם ? . 2 התלמידים יכתבו שיר קצר או סיפור קצר ובו יתארו מקרה שבו הרגישו כעס , ויספרו כיצד נרגעו בסופו של דבר . . 3 את היצירות של התלמידים תוכלו להציג במדור "כותבים , "סיפורים באתר אני והחבר'ה של בין הצלצולים . פעילות : הפרחת בלוני כעס 15 ) דקות ( . 1 תנו לכל תלמיד ותלמידה בלון מנופח עם הליום . . 2 כל תלמיד ותלמידה יכתבו בטוש על הבלון את כל מה שגורם להם כרגע לכעוס . . 3 לאחר שכל התלמידים יסיימו לכתוב על הבלון , צאו לחצר והחליטו יחד להיפרד מהכעס : העיפו את הבלונים לשמים . ( אם לא תוכלו להשיג בלוני הליום , אפשר להשתמש בבלונים רגילים . כל תלמיד ותלמידה יפוצצו את הבלון שלהם ( .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר