עמוד:48

. 3 בקשו מהתלמידים לתאר אירוע ספציפי שהרגיז אותם . שאלו : א . מה חשבתם ? מה הרגשתם ? ב . איך התמודדתם עם מה שקרה ? מה עשיתם ? ג . האם האירוע הפריע לכם במהלך אותו היום ? האם חשבתם על האירוע גם למחרת ? ד . איך נרגעתם , בסופו של דבר ? ה . מה הייתם משנים אילו יכולתם ? ו . האם שיתפתם מישהו במה שקרה ? ז . מה תוכלו להציע לאחרים בנוגע להתנהגות במצב כזה ? טיפ הקשיבו בצורה אמפאתית , ללא ביקורת . תנו דרור לביטוי הכעס בכיתה . הדגישו שזה בסדר לבטא אותו . שאלו שאלות מכוונות כגון : - אז מה שקרה זה ש ? ... - במצב הזה , אם היית יכול לעשות משהו , מה היית עושה ? - מה היית רוצה שיקרה ? - מה אתה מרגיש עכשיו , כשאתה מדבר על זה שוב ? מה הכעס עושה לנו בגוף ? 10 ) דקות ( . 1 אמרו לתלמידים : א . " עצמו את העיניים , והתרכזו בנשימה . "שלכם ב . ( אחרי 2 דקות : ( "נסו להיזכר באירוע שהרגיז אתכם . דמיינו את המקום , את האנשים ואת הסיבה לכעס שלכם . שימו לב למה שמתרחש . "בגופכם ג . ( אחרי 3-2 דקות : ( "פקחו את . "העיניים . 2 שאלו : א . האם התחושה הגופנית בעקבות המחשבה על הכעס הייתה נעימה או מציקה ? ב . האם המחשבה על הכעס גרמה לכם להרגיש משהו שונה בגוף שלכם ? האם קצב הנשימה שלכם היה שונה ? ( אפשרויות נוספות : אודם בפנים , קצב לב מהיר יותר , התכווצות של שרירי הלסת , תחושת חום , תחושת התכווצות בבטן , אגרוף של הידיים , תחושה שחייבים לקום מהכיסא , וכדומה ( . . 3 הדגישו : הכעס יוצר , בדרך כלל , תחושה גופנית לא נעימה , למשל : עלייה של לחץ הדם , פעימות לב מהירות , התרחבות של אישוני העיניים . כאשר הכעס "נשאר , "בבטן הוא יכול לגרום אפילו לנזק בריאותי . דיון מסכם 10 ) דקות ( . 1 שאלו : א . למה הכעס חשוב ? הדגישו : מותר לכעוס , ולפעמים זה אף רצוי . לכעס יש חשיבות רבה . הוא זה שמציין מתי איננו מרוצים , וגורם לנו לפעול כדי לשנות את המצב הנוכחי . אחרי הכול : לא היינו רוצים תלמידים שהם כל הזמן נחמדים ורגועים , גם כאשר עליהם להיות קצת יותר תקיפים ... לכן , חשוב לשוחח בכיתה על שני הצדדים של הכעס : הצד החיובי ( הגנה עצמית , השגת מטרות , ( וגם הצד השלילי ( פגיעה באחרים . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר