עמוד:43

ב . מה שהבנתם שהרגישו אני" ) שומעת שהרגשת רע ( " ... ג . מה שהבנתם שחשבו חשבת" ) שלאף אחד לא אכפת ( " ... עודדו את הילדים להגיב לשאלות ולשיקופים שלכם , להסכים להם או להתנגד להם . סיכום הפעילות 15 ( דקות ( . 1 שאלו את התלמידים : א . איך הרגשתם כאשר שיתפתם בסיפורים שלכם ? ב . האם למדתם בשיעור היום משהו חדש על תלמיד או על תלמידה בכיתה - על רגש שלהם , על מצבים שמעוררים בהם רגש מסוים ? ג . מה למדתם על עצמכם היום ? ד . האם שיתפתם את החברים שלכם במשהו חדש על עצמכם - על רגש שלכם , על מצב שמעורר אותו ? . 2 שאלו : מה נוכל לעשות כדי לגרום למישהו בכיתה ( או בבית-הספר ) להרגיש טוב ? בקשו מהתלמידים לציין דבר אחד ( אמירה או פעולה , ( שהם מוכנים לעשות היום למען מישהו שהוא חשוב להם . דוגמאות : "אני אעזור לתלמיד או לתלמידה שמתקשים ; "בלימודים "אני אתן לחברה שלי עיפרון , כי היא שכחה את הקלמר . "בבית טיפ השתמשו בחשיפה אישית - כדי להדגים את הרעיון , ספרו לתלמידים על משהו שאתם תעשו כדי לגרום למישהו להרגיש טוב . דוגמה : "יוסי חולה ולא הגיע היום לבית-הספר , לכן אני אטלפן אליו כדי לברר איך הוא . "מרגיש אפשרויות הרחבה : . 1 המשחק "להיעלב או לא , "להיעלב בתוך אתר דיאלוג עם אופק . . 2 שאלון : עד כמה את / ה מכיר / ה את ההורים שלך ? 10 ) דקות ) א . התלמידים ינסחו בכתב 5 שאלות המכוונות אל ההורים שלהם , בסגנון "איך היית מרגיש / ה אילו " ? ... ( ראו פרק , 1 יחידה , 1 עמ' ( 32 דוגמאות : איך היית מרגיש / ה אילו הלכתי לחבר / ה אחרי בית-הספר , בלי להודיע לך ? איך היית מרגיש / ה אילו קיבלתי 100 במבחן בלשון ? איך היית מרגיש / ה אילו הרבצתי לאחי הקטן ? איך היית מרגיש / ה אילו היה תקר בגלגל המכונית שלנו ? ב . כמה תלמידים יקראו את השאלות שכתבו . הציעו לאחרים להוסיף לרשימה שלהם שאלות שמתאימות להם מתוך השאלות של חבריהם . ג . התלמידים ינחשו ויכתבו את התשובות שלדעתם הוריהם היו משיבים על השאלות שלהם . ד . התלמידים יבררו עם הוריהם בבית אם ניחשו נכונה . ה . ההורים יוכלו ליצור קלף רגש משלהם , כתוספת לקלפים בפרק , 1 ביחידה . 1 תלו אותם בכיתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר