עמוד:34

שיעור שלישי : משתפים ברגשות משך הפעילות : 45 דקות ציוד וחומרים : פתקים ועליהם מספרים , כמספר התלמידים בכיתה . חלופה : במקום הפתקים - כדור רך . מהלך הפעילות : הזכירו : בשיעור הקודם שיתפנו אלה את אלה ברגשות שאנו חשים במצבים שונים , ולמדנו שאירועים דומים עשויים להביא כל אחד ואחת מאתנו להרגיש אחרת . היום נתמקד ברגש אחד ( או שניים , ( ונעלה מצבים שונים שגורמים לנו להרגיש את אותו הרגש . טיפ אם תלמיד או תלמידה מעלה רגש קשה שהוא או היא מעדיפים להסתיר , השתמשו בטכניקה של פיזור והכללה - כדי להפחית את העומס הרגשי מאותו / ה התלמיד / ה , וכדי ליצור אצלו / ה חיבור אל הקבוצה . דוגמה : "שירי אמרה שהיא מעדיפה להסתיר כאב . האם עוד מישהו או מישהי מרגיש כך " ? ד . לכל חברה יש כללי התנהגות משלה . לפי הכללים האלה אנו יודעים אילו רגשות עלינו לבטא , וכיצד עלינו לבטא אותם . . 11 שאלו את התלמידים : א . כיצד נוהגים לבטא בתרבות הישראלית את הרגשות : שמחה , עצב , כעס ? ב . אילו ביטויים לשוניים נותנים ביטוי לכל אחד מהרגשות האלה ? ג . אילו מחוות והבעות פנים מסמלות כל אחד מהם ? ד . אם יש בכיתה תלמידים שלא נולדו בישראל , או שהוריהם לא נולדו בישראל ועלו לארץ זה מקרוב , בררו אתם כיצד מקובל בתרבות שלהם לבטא רגשות אלה . . 12 סכמו : היום ראינו שהרגשות שלנו נובעים מהפרשנות שלנו לגבי המציאות , מהמחשבות שיש לנו על מה שקורה . הדגשנו גם את השוני בין בני האדם : בני אדם שונים עשויים להרגיש רגשות אחרים לגבי אותו אירוע . לחלקנו קשה לבטא רגשות מסוימים , ולאחרים קשה לבטא רגשות אחרים . השוני לגיטימי , והוא זה שמוסיף יופי , רבגוניות ועניין לקשרים בין בני האדם . . 13 תלו בכיתה את הקלפים שיצרו התלמידים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר