עמוד:32

שיעור שני : קשת רגשות משך הפעילות : 45 דקות ציוד וחומרים : מבחר כלי כתיבה ( עפרונות צבעוניים , טושים , מדבקות . ( מספריים . דף לתלמידים : איך הייתם מרגישים אילו ? ... ( ראו עמ' , ( 148 כמספר התלמידים . מהלך הפעילות : הזכירו : בשיעור הקודם הצגנו מגוון רחב של רגשות וראינו שרגש הוא סוג של תגובה פנימית שאנו חווים , בדרך כלל בעקבות אירועים שקורים במציאות . היום נמשיך לדבר על רגשות , ננסה להבין מה הקשר בין האירוע המתרחש במציאות לבין הרגש שנולד בעקבותיו , ונבחין בין סוגים שונים של רגשות . פעילות : איך הייתם מרגישים אילו 45 ) ? ... דקות ( . 1 סדרו את הכיתה במעגל או בצורת האות ח . . 2 חלקו לתלמידים את הדף לתלמידים : איך הייתם מרגישים אילו , ? ... ובקשו מהם לכתוב איך היו מרגישים במקרים המתוארים בסעיף א . . 3 תלמידים מתנדבים יקראו את תשובותיהם לאותו אירוע . עברו על התשובות , ועודדו דיון על האירועים . שאלו : א . האם גם אתם הייתם מרגישים כך במצב דומה ? ב . האם קרה לכם מקרה דומה ? טיפ הקשיבו באופן פעיל : חזרו במילים שלכם על עיקרי הדברים ששמעתם . דוגמאות : "אני שומע / ת שאמרת , " ... " את / ה מתכוון / ת ש " ... תמצתו את הדברים ששמעתם ( ולא רק תחזרו עליהם . ( דוגמה : "אז את / ה אומר / ת , בעצם , שהיא הכעיסה אותך מאוד " ... ג . האם יש בקבוצה מישהו שהיה מרגיש אחרת במצב כזה ? טיפ לאורך הדיון השתמשו בחשיפה אישית - שתפו את התלמידים באירוע דומה או אחר שאירע לכם והצמיח בתוככם רגש דומה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר