עמוד:25

. 8 ספקו דרכי מוצא ואסטרטגיות לפתרון בעיות - ספקו לתלמידים דרכי מוצא ממצבים של עצב , של תסכול ושל התרגשות-יתר . הניחו להם לבחור ( בהדרכתכם ) פעילויות של רגיעה או למצוא לעצמם פינה שקטה עם אדם אחד או עם שניים ( ראו הצעה להרחבה : פינת שלווה , פרק , 1 יחידה , 3 עמ' . ( 55 . 9 שלבו בתכנית הלימודים שלכם חשיבה על רגשות - במקצועות כגון ספרות , היסטוריה ולשון , תוכלו למצוא הזדמנויות לדון עם התלמידים ברגשות ולקשר אותם לחייהם . שאלו : "מה , לדעתכם , הדמות הזאת ( למשל , בהיסטוריה ) מרגישה כלפי האירוע / כלפי הקונפליקט / כלפי מערכת היחסים הזאת ? האם הרגשתם כך אי-פעם ? איך השפיעו הרגשות האלה על התנהגותכם . " ? . 10 עודדו קשב עצמי - כדי לסייע לתלמידים להתחבר לעצמם , בקשו מהם כבר בתחילת השיעור לכתוב במשך כמה דקות רצופות על כל דבר שעולה בדעתם . החוק היחיד הוא : אסור שהעטים או העפרונות שהם כותבים בהם יתנתקו מן הנייר . הכתיבה תסייע לתלמידים להפנות את תשומת לבם פנימה , אל תוך עצמם , ולהתבונן במחשבות וברגשות שלהם . במדור "רוצים לדעת עוד " ? שבאתר האינטרנט של התכנית תמצאו הנחיות נוספות כיצד לסייע לתלמידים להביע רגשות ולשלב את החשיבה על רגשות בתכנית הלימודים . תוכלו גם להיעזר ברשימת הרגשות הזאת : חשוב להדגיש : בעיסוק ברגשות בפרק זה ובפרקים נוספים בתכנית , ובמיוחד בעיסוק ברגשות הנובעים מאי פרגון , "ירידות"ומ ייתכן שיעלו בכיתה סטראוטיפים ויודבקו תוויות מעליבות על רקע של הופעה חיצונית ( כגון "אתה מתלבש כמו , ( "פרח על רקע של מגדר ( כגון "בנות חלשות יותר , ( "מבנים ועוד . רשימת רגשות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר