עמוד:12

בחינות . לאחר מכן המורה מספרת על סכסוך בין אם ובנה בנוגע לסידור חדרו . בדיון שמתפתח בעקבות הסיפור מודגשות העמדות השונות של האם והבן , ובו-בזמן נחשפים גם ההבדלים בין נקודות המבט של המשתתפים עצמם . ככלי אפשרי לפתרון הסכסוך מוצגים "משפטי אני" שנלמדו בפרק הקודם - משפטים שההורים והתלמידים מתרגלים בעזרת דף לתלמידים . בדף זה מתוארים 3 אירועי עימות בין הורים לילדים . כל תלמיד עובד על הדף עם הוריו , וביחד הם מנסים להבין את העמדות השונות של המעורבים בעימות , מבטאים "משפטי אני" שהיו עשויים להיאמר במצבים השונים , מדברים על עימות שחוו במשפחה , וחושבים כיצד היו יכולים למנוע את הסלמת העימות בעזרת שימוש ב"משפטי . "אני יחידה : 2 הכללות , דעות קדומות וסטראוטיפים , נפתחת 3-ב בדיחות המלגלגות על קבוצות מסוימות בחברה ( שמנים , ישראלים , אמריקנים . ( 'וכו מתוכן צומח דיון על הדעות הקדומות , ההכללות והסטראוטיפים אשר משפיעים על תפיסתנו את הסובבים אותנו . בשיעור השני של היחידה , התלמידים מזהים בעזרת דף עבודה דעות קדומות והכללות נפוצות בחברה , והם מתארים הדעות הקדומות והכללות שהם מעוניינים להיפטר מהן . בסוף השיעור מתפתח דיון על השאלה כיצד , אם בכלל , אפשר לשנות דעות קדומות . לאחר ששתי היחידות הקודמות הדגישו את השוני בין בני האדם , שוני שבגללו אנחנו לועגים לפעמים זה לזה - יחידה : 3 כולנו נפגעים לפעמים , מתמקדת במשותף לכולנו . בתחילת היחידה התלמידים עובדים בקבוצות ומוצאים מכנים משותפים ביניהם . לאחר מכן מתבצעת הפעילות "לחצות את , "הקו שבה התלמידים עוברים מצדה האחד של הכיתה אל הצד האחר בכל פעם שהמורה מקריא / ה משפט שהוא נכון לגביהם , כגון : "חצי את הקו אם קראו לך פעם בשם גנאי או התנהגו אלייך לא יפה רק בגלל שאת , "בת " חצו את הקו אם יש לכם , או לאחד מבני המשפחה שלכם , או לאחד החברים שלכם , מגבלה שאפשר או שאי אפשר לראות . "אותה הפעילות הזאת באה להדגיש שכולנו יודעים איך זה להרגיש פגועים כתוצאה מיחס מזלזל , ועד כמה חשוב שנשתדל לדאוג שאף אחד לא ייפגע . בסוף השיעור התלמידים כותבים על מקרה שבו הם פגעו בזולת , או מקרה שמישהו או מישהי פגעו בהם , או מקרה שבו ראו מישהו או מישהי פוגעים במישהו אחר . ביחידה : 4 טקס לסיום התכנית - התלמידים מביטים לאחור על התהליך שעברו במסגרת התכנית , מתארים את השינוי שהתרחש בתוכם וסביבם , וחושבים כיצד להמשיך וליישם את התכנית גם בעתיד . לאחר מכן התלמידים עובדים בזוגות ומציגים את פעולות האכפתיות וההתחשבות שתיעדו במהלך התכנית - בהמשך לפרק , 2 יחידה . 1 בטקס חגיגי הם מתחייבים מחדש לחוקת ההתחשבות שלהם , ומתכננים הפקה של אירוע בשיתוף עם המשפחה והקהילה . באירוע הם יציגו את הישגיהם מתחילת התכנית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר