עמוד:7

של החומרים ; להוריד תכנים מסוימים , ועם זאת להוסיף אפשרויות להרחבת התכנים . צורך נוסף שעלה מהשטח היה לערוך לתלמידים היכרות עם קבוצות האוכלוסייה השונות של החברה הישראלית , כדי לעודד סובלנות וקבלה הדדית . מתוך ההבנה הזאת הוכנסו תיקונים , נוספו פעילויות , והוכנסו טיפים ממוקדים לתמיכה ביישום מיטבי של התכנים . התוצאה היא החוברת שלפניכם . אתר האינטרנט "בין הצלצולים" התכנית "אל תלעגו לי" מוצגת גם במסגרת אתר האינטרנט בין הצלצולים , המופעל בשיתוף פעולה בין הסתדרות המורים - הקרן לקידום מקצועי , ובין מטח . הסתדרות המורים הביעה את נכונותה לתת במה לתוכני התכנית "אל תלעגו לי" - תכנים התואמים את המטרות ואת התכנים של האתר בין הצלצולים : התמודדות עם אלימות , וטיפוח האקלים הבית-ספרי . מטרתו של האתר בין הצלצולים היא לפתח ולהטמיע תכנים וכלים משולבי טכנולוגיות מתקדמות עבור המורים והמחנכים , העוסקים בטיפוח האקלים הבית-ספרי , והמתמודדים עם תופעת האלימות במערכת החינוך . בין הצלצולים הוא גם במה לדיונים של אנשי חינוך , של הורים ושל תלמידים בנושא האלימות . הדיונים האלה מלווים על ידי צוות מומחים בתחום . האתר בין הצלצולים כולל ערוץ מרכזי המספק למורים כלים רבים , וכן אתרי משנה כגון : אתר רשתות חברתיות , אשר מיועד לתת מענה לשימוש ההולך וגובר ברשתות חברתיות בקרב ילדים ובני נוער ; אתר דיאלוג עם אופק , המציע טיפים ופעילויות לעבודה בקבוצות קטנות בשעות הפרטניות ; ואתר אני והחבר'ה , המציע פעילויות הידודיות ( אינטראקטיביות ) חווייתיות לתלמידים בסוגיות חברתיות שונות . שילוב התכנית "אל תלעגו לי" בתוך בין הצלצולים מאפשר חשיפה של התכנית למורים רבים ( עשרותאלפי כניסות בחודש , ( וגם שילובים של תכנים משלימים מתוך בין הצלצולים . המלצות ליישום מיטבי של התכנית בבתי-הספר בישראל מבנה התכנית הוא מודולארי , ולכן אפשר לבצע אותה בתהליך לאורך זמן . אמנם ניתן להפעיל את היחידות השונות גם בנפרד ובסדר שונה , אך חשוב להדגיש כי סדר היחידות נבנה בקפידה כתכנית מערכתית , בכוונה ליצור תהליך חינוכי היוצר תרבות התנהגותית שונה . לכן מומלץ לבצע את היחידות של התכנית זו אחר זו . בחלק מהיחידות תמצאו המלצות להרחבת הנושא הנלמד בפעילויות מאתר בין הצלצולים . פעילויות אלה מעשירות ומרחיבות את התכנית במידת הצורך . גם את הפעילויות האלה אפשר לשלב במסגרת תכנית הלימודים הרגילה . אנו מאמינים שחלק נכבד מן ההצלחה של התכנית תלוי באנשים שמפעילים אותה . המטען הרגשי , הידע והכלים שהמורים מביאים לכיתה , יכולים להשפיע השפעה ניכרת על היכולת של המורים להיות מודל לחיקוי לתלמידים . כדי לספק למורים כלים תאורטיים ומעשיים לביצוע התכנית בכיתות הלימוד בארץ , שילבנו לאורך החוברת טיפים בנושא הנחיה לצדן של הפעילויות השונות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר