עמוד:4

. 8 א . מהו השורש החוזר ( מילה מנחה ) שלוש פעמים בפסוקים ? ב . מדוע לדעתכם לא משתמש משה בשורש הזה בפסוק 3 כאשר הוא חוזר על בקשתו בפני פרעה ? . 9 בסופו של פסוק 3 אומר משה לפרעה : "פן-יפגענו בדבר או . "בחרב א . מה לדעתכם בעייתי בדברים אלו ? ב . הציעו פתרון משלכם לקושי . ג . קראו את פירושו של רש"י לפסוק : פן יפגעך היו צריכים לומר לו אלא שחלקו כבוד למלכות כיצד פותר רש"י את הקושי ? לסיכום פגישתם הראשונה של משה ואהרון עם פרעה נחלה כישלון חרוץ . אמנם הכישלון הזה היה ידוע מראש ( על פי דברי ה' בפרק ג' , ( 19 אבל ניכר כי גם דברי משה לפרעה תרמו לכישלון . משה נצטווה לבקש מפרעה לצאת למדבר ולחגוג לה' במשך שלושה ימים . בדבריו הראשונים לפרעה הוא מוסיף את הביטוי הדרמטי " שלח את-עמי" ומשמיט את גבולות הזמן של החג - שלושה ימים . אם כן , אין פלא שפרעה רואה בבקשתו של משה בקשה חריגה ומבין כנראה את מה שמסתתר מאחורי בקשת משה : " ויאמר פרעה מי ה' אשר אשמע בקלו לשלח את-ישראל לא ידעתי את-ה' וגם את- ישראל לא . "אשלח משה מבין ששגה בפנייתו הנמהרת , משנה את נוסח דבריו והפעם דבק בדברי : 'ה " ויאמרו אלהי העברים נקרא עלינו נלכה נא דרך שלשת ימים במדבר ונזבחה לה' , "אלהינו אך דבריו אלו השניים כבר אינם משכנעים את פרעה והוא משלחם מעל פניו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר