עמוד:101

תפקידי הקריינות בסי 19 ר ביררנו שבסיפור יש ארבעה תפקידי קריינות : המספר , הצורף , האורג , המלך . חילקתי לילדים תדפיסים של הסיפור , וביקשתי מהם להניח על השולחן עטי סימון בארבעה צבעים כדי לסמן את התפקידים השונים . קראתי בקול את הפיסקה הראשונה של הסיפור , והילדים סימנו ( בשלושה צבעים שונים ) את דברי המשתתפים בקטע זה : המספר , הצורף והאורג . ביקשתי מהם להמשיך את מלאכת הסימון עד סוף הסיפור . התבוננו בדפים המסומנים , וראינו שבקטעים מסוימים שולט הצבע של המספר . אמרנו שחלק מהדברים שהוא מספר עליהם אפשר לשים בפי המשתתפים האחרים , וכך לעשות את הסיפור מעניין יותר . כמובן שיהיה צורך בעיבוד מסוים של הסיפור . חזרנו שוב לפיסקה הראשונה . קל מאוד לראות ( על פי הצבעים , ( שמשתתפים בה המספר , האורג והצורף , ושרוב הדברים נאמרים על-ידי המספר . דיברנו על כך שבתסכית מעניין יותר לשמוע קולות שונים ולא קול אחד , וביררנו מה מדברי המספר בפיסקה זו יכולים להגיד הצורף או האורג .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר