עמוד:93

nu / M 9 ר 1 */« תה 01 / הס 19 ר ( בחדר הביתה ) קראתי את הסיפור באוזני התלמידים כשהספר פתוח לפניהם . לבקשתי , הם עקבו בעיניהם אחרי קריאתי . כשסיימתי את הקריאה הצמדתי אל הלוח דפים בצבעים שונים . ביקשתי שכל אחד יבחר צבע של דף שהכי מתאים לדעתו לכתוב עליו את הסיפור . כל אחד לקח דף בצבע שבחר והסביר את בחירתו . אחר-כך ביקשתי מהילדים להציע מילים מרכזיות , חשובות , עיקריות בסיפור . כתבתי על הלוח את המילים שהם הציעו : מים אש נחש אדיה איש ט 1 ב איש רע עדר פרות גושי זהב הנחתי לפני הילדים את הדפים עם הדוגמאות של סוגי הגופנים , וביקשתי מהם לבחור מילה או מילים מתוך הרשימה ולכתוב אותם בגופנים ובצבעים מתאימים . הצלצול קטע את הפעילות . הם לקחו אתם את הדפים הביתה כדי להשלים את המשימה . ביקשתי מהם להביא את התוצרים לשיעור הבא . ' JIU / HI truon njun ( בתדר המחשבים ) הילדים ישבו ליד המחשבים בקבוצות קטנות , כשפניהם אל מרכז הכיתה . כל ילד הציג לפני חברי הכיתה את הדף שעיצב . כמה ילדים שיתפו את חבריהם בהתלבטויות שהיו להם ובהחלטות שהחליטו בזמן הכנת הדפים . סיכמנו בכמה מילים את הפעולות שעשינו עד כה . אחר-כך אמרתי לילדים שבהמשך נכין מצגת שתציג בתמציתיות את עלילת הסיפור . קראנו שוב את הפתיחה של הסיפור : " מים , אש , נחש , אריה , איש טוב ואיש רע גרו בשכנות . הם היו חברים והבטיחו זה לזה שתמיד יהיו מסורים ונאמנים . "

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר