עמוד:90

כשסיימו הילדים את עבודתם אמרתי להם להניח את הדפים המסומנים בצד , להאזין לקריאתי ולדמיין את הסוחר ואת הפעולות שהוא עושה . אחרי כל פיסקה עצרתי את הקריאה , והילדים אמרו מה הסוחר עושה . מה מצב ד / ח / i \ u הסותר ? דיברנו על כך שאנחנו כבר יודעים אילו פעולות עשה הסוחר , אבל עדיין לא חשבנו מה תהיה הבעת פניו בכל סצינה ( וזה חלק חשוב בפנטומימה . ( כדי להחליט על הבעת פניו , החלטנו לחפש בסיפור רמזים להשתנות מצב רוחו . כתבתי על הלוח משפט מהסיום של הסיפור , ודיברנו על מצב רוחו של הסוחר בסיום הסיפור על פי רמזים שמצויים במשפט : " הרכין הסוחר את ראשו והשפיל מבטו לאדמה . " אמרנו ששני הפעלים שמופיעים במשפט מתארים אמנם מה עשה הסוחר , אבל הם גם מגלים משהו על מצב רוחו ( מבוכה , בושה . ( ניסינו לעוות את פנינו כדי שהם יביעו מבוכה ובושה ( הסיטואציה בכיתה הייתה משעשעת מאוד ועוררה פרצי צחוק , אבל התרגיל הקצרצר עשה את עבודתו . ( שלחתי את הילדים לעיין שוב בסיפור על מנת להחליט מה מצב רוחו של הסוחר בכל סצינה וגם לתרגל הבעת פנים שמשקפת את מצב הרוח הזה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר