עמוד:86

פגי ^/ ה 01 / הסיפור הילדים החזיקו את הספרים בידיהם והאזינו לסיפור שהושמע מתוך הקלטת . כשהסיפור הסתיים , ביקשתי מהילדים לבחור דמות מהסיפור ולומר לה משהו . עיקר דברי הילדים הופנו לסוחר : הם נזפו בסוחר , הוכיחו אותו על התנהגותו וגינו אותו על כפיות הטובה שלו . את ההלך הם שיבחו על טוב ליבו ועל יושרו , והמלך זכה מהם למחמאות על חכמתו . שאלתי אותם מי הדמות המרכזית בסיפור ולמה , והילדים הכתירו כל אחת מהדמויות בסיפור בתואר "דמות . "מרכזית הסזחד הלא דמות מרכזית בסיפור כי הוא שיקר והסתבך בסיפור , כל הסיפור הוא עליו , כל הדברים שקורים בסיפור קשורים אליו , הוא נמצא בהתחלה של הסיפור והוא נמצא גם בסוף שלו . ההלך הוא דמות מרכזית בסיפור כי הוא מצא את הכסף והחזיר אותו לסוחר , ובלעדיו הסיפור לא היה ממשיך ומתפתח . ( המלך הוא דמות מרכזית בסיפור כי הוא חכם , כי הסוחר וההלך הולכים אליו , הוא פותר את הבעיה , ובלעדיו הסיפור לא היה מסתיים . אחר כך ערכנו משחקי ניחושים על שלוש הדמויות שבסיפור . ילד עמד לפני הכיתה והציג בתנועות ( ללא מילים ) את אחת הדמויות בתוך סצינה מסוימת בסיפור , והילדים ניחשו מי היא הדמות שהוא מציג וגם קראו מהספר ( שהיה פתוח בידיהם ) משפט מתאים . רוב הילדים הציגו את הסוחר . השיחה על עובדה זו הובילה למסקנה שהסוחר הוא הדמות הכי מרכזית בעלילה של הסיפור , כי קורים לו הכי הרבה דברים , ולכן אפשר להציג אותו במצבים שונים . אמרתי לילדים שמשחקי הניחוש שערכנו , הם התחלה של הצגת פנטומימה שנכין לסיפור .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר