עמוד:82

לסיום נתתי בידי הילדים פתק ועליו היה כתוב : "כך חשבתי אני , ה " ... ביקשתי מהם לבחור דמות מהסיפור שבשמה הם רוצים לכתוב את הפתק , "להיכנס לעורה " של הדמות שהם בחרו , לחשוב את מחשבותיה ולתאר אותן בכתב בפתק . סיימנו את השיעור אחרי שכולם הקריאו את הדברים שכתבו בפתקים . 1 / ל הסי 9 ור הבתוב ביומן התחלתי את השיעור בדיבור על הדומה והשונה בין שני סוגי הפתקים שכתבנו בשיעור הקודם . m . בשני הפתקים אנחנו כתבנו את המחשבות . השתה : בפתק אחד כתבנו את המחשבות בשם עצמנו . בפתק האחר כתבנו את המחשבות בשם החיות בסיפור . סיפרתי לילדים שאנחנו עומדים לכתוב את הסיפור האריה והפרה כיומן שנכתב על-ידי אחת הדמויות בסיפור , והצגתי לפניהם כמה ספרים שכתובים ביומנים , חלקם כאילו כתובים על-ידי חיות . למשל : " עצם הזהב , סיפורו של כלב " מאת אלי נצר " זיכרונות מן השרוול" מאת נורית זרחי " קשה להיות אריה " מאת אורי אורלב הילדים ישבו בקבוצות , נתתי לכל קבוצה ספר הכתוב כיומן , ביקשתי מהם לדפדף בספר ולשים לב לכמה עניינים ( כתבתי אותם על הלוח : ( מי מספר ? אל מי מופנה הכתוב ? איך חלתם הכותב את דבריי ? 1 \ זמן ( עבר , הווה או עתיד ) כתובים הדברים ? על מה מסופר שם ? באיזה גוף כתוב הטקסט בסיפור ? איזה מבנה מיוחד יש לטקסט ? אחר-כך ביקשתי מהקבוצות להחליף ביניהן ספרים ולבדוק שוב אותם עניינים בספר אחר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר