עמוד:66

החלטנו שבתפאורה שנכין לסיפור "הקופה והכוורן" לא נציג פעולות ומעשים מתוך הסיפור , אלא רק את מה שמשמש בסיפור כרקע לאותן התרחשויות . מה ( מתוך הסיפור ) יכול 1 H צריך להיות בתפאורה ? כדי לענות על שאלה זו היה עלינו לחזור ולקרוא שוב את הסיפור . חילקתי לילדים דפים עם הסיפור המודפס , והם התבקשו לסמן ( בעזרת עטים זרחניים ) כל מה שמתאים לדעתם להופיע בתפאורה . החזרתי אותם להגדרה שכתבנו יחד למושג "תפאורה . " כשסיימו הילדים לסמן , בדקנו אילו מילים מסומנות בכל פיסקה בסיפור , ורשמנו אותן על הלוח : כפר , שנ > שקים , דרך , עצים , גבעה , נחל , יער , ארמון המלך , שער , דבש , בוץ לפני סיום השיעור , אמרתי לילדים שגם חבריהם בכיתה המקבילה לומדים עכשיו את הסיפור "הקופה , "והכוורן ושהם יכינו לו תלבושות . התפאורה והתלבושות יהיו במרחב שבין שתי הכיתות , ויעמדו לרשות התלמידים שירצו להציג את ההצגה . ביקשתי מהילדים לקרוא שוב בבית את הסיפור ולמצוא בו דברים נוספים שמתאימים לתפאורה , ויש עליהם רק רמזים . אמרתי להם שיסמנו את המילים הרומזות שהם מגלים , והצעתי שיכתבו לעצמם בצד הדף איזה חפץ מסתתר לדעתם מאחורי כל רמז . מיון פריטי התפאורה הקריאה החוקרת של הילדים בבית , הסימונים והכתיבה שלהם על גבי הסיפור הצמיחו בתחילת השיעור שיחה מעניינת . אמרנו שהמילה כפר ( שמופיעה בפתיחה של הסיפור ובסיומו ) רומזת על בתים , על גדרות , על שבילים ועוד , ושהמילים כוורן ודבש רומזות על כוורות של דבורים ועל הלבוש המיוחד של הכוורן .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר