עמוד:62

לאחר שהשלימו הילדים את הטבלה והציגו אותה , פנינו לפעולה הבאה - ההחלטה בשם מי ייכתב המונולוג . שלב : 3 בשם מי ייכתב המונולוג ? כתבתי על הלוח את שמות הדמויות בסיפור וביקשתי לדרג אותן בסדר מסוים , מהדמות שיש לה הכי הרבה סיבות והזדמנויות לשאת מונולוג ועד הדמות שיש לה הכי פחות סיבות . הדיון סביב משימה זו זימן דיבור רחב על הדמויות בסיפור , ובסופו נשארו שלוש דמויות כמועמדות לשאת מונולוג : האריה , הטוטית והצבוע . כל ילד ( או קבוצת ילדים ) בחר דמות אחת וכתב בשמה את המונולוג שלה . שיכפלנו כל טקסט כמה פעמים , והנחנו אותם זמינים לקריאה ( ולבחירה ) של כל הילדים . אמרתי לילדים שבמפגש האחרון על הסיפור נשמיע את המונולוגים שהם כתבו . המלצתי שהמונולוגים יוגשו לא על ידי כותביהם אלא על ידי חבריהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר