עמוד:58

להכנת מונולוג יש כמה יתרונות : הרצון להכין מונולוג מעניין ומקורי עשוי להמריץ את התלמידים לקרוא בקפדנות רבה את הסיפור כדי למצוא את כל מה שכתוב בסיפור בגלוי על הדובר ( מי שאומר את המונולוג , ( ועשוי גם לסקרן את הילדים לחפש בדקדקנות את כל מה שנרמז עליו בין המילים ובין השורות . הכנת המונולוג אמורה ליצור התקרבות ( ואולי הזדהות ) בין הילד לבין הדמות הדוברת , שכן הילד צריך "להיכנס לעורה " של הדמות ולהתבונן בהתרחשויות שבסיפור מנקודת מבטה . מטרת הדובר היא לזכות באהדה של קהל המאזינים , לפיכך עליו לבחור בקפידה את * דבריו כדי שיהיו משכנעים ויעוררו הבנה כלפיו וכלפי התנהגותו . הצורך להכין מונולוג , שייאמר באוזני קהל , מנחה את כותב המונולוג להקפיד על שימוש נכון , ברור ולא מרושל בשפה . הכנת מונולוג מזמינה פורומים שונים של למידה : עבודת "סולו " לתלמידים שמעדיפים לעבוד לבד , ועבודת הכנה משותפת בקבוצות קטנות . פ \ 1 שה 0 ^ הסיפור השמעתי לילדים את הסיפור מהקלטת . רוב הילדים החזיקו את הספר פתוח בידיהם ועקבו בעיניהם אחר הסיפור הכתוב . כשהסתיימה הקריאה הזמנתי את הילדים להגיב על הסיפור . פרץ התגובות שלהם העיד שמורכבות הסיפור עוררה בהם הרבה מחשבות והרגשות . אחרי שנרגע שטף התגובות כתבנו על הלוח את שמות המשתתפים בסיפור : אריה , צבוע , פרה , עגל וטוטית . כמה ילדים הציעו להוסיף גם את המחרשה כמשתתפת בסיפור . דיבור מעניין התפתח סביב הצעה זו , ובזכות הנימוק שהמחרשה היא כמו הפרה בסיפור החלטנו להוסיף אותה לרשימת המשתתפים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר