עמוד:53

ביקשתי מהם להתבונן בסימונים של הדמויות בסיפור ולהחליט מי הן הדמויות החשובות . דיון מעניין התפתח סביב השאלה מהי דמ 1 ת חשובה בסיפור . האם דמות שמוזכרת בסיפור הרבה פעמים ? עיינו שוב בסיפור וראינו שהדמויות החשובות בסיפור מדברות זו עם זו . ביקשתי מהילדים לסמן בסימונים שונים את דברי האיכר , את דברי הנמר ואת דברי הטוטית . ראינו שהאיכר והנמר מנהלים ביניהם דיאלוגים בחלק הראשון של הסיפור ( הטוטית לא נמצאת בו עדיין , ( ואילו בחלק השני רק הטוטית מדברת ( האיכר והנמר נמצאים אך לא מדברים . ( שיתפתי את התלמידים בתוכנית ההמשך - אמרתי להם שנכין לסיפור גרסה נוספת , שתהיה כתובה בקומיקס . ביקשתי מהם שיביאו לכיתה ספרים וחוברות שיש בהם קומיקס , כדי שנכיר את הז'אנר הזה . התבתנות ליצירת קומיקס הילדים ישבו בקבוצות . לפני כל קבוצה הייתה מונחת ערמה של חוברות ושל ספרי קומיקס . ביקשתי מהם לעיין בחוברות ובספרים ולהכין דף הנחיות שמיועד למי שמתכנן להכין קומיקס . הדיבור היה על הדמויות , על סוגי בועות-השיח , על מיקום בועת-השיח , על הכתיבה המצומצמת בבועתהשיח , על סוגי האותיות וכר . אחרי עבודה של עשרים דקות אספתי את הקבוצות למליאה . כל קבוצה הציגה את המלצותיה לדף ההנחיות . את כל ההמלצות הנחנו בפינה מיוחדת , כדי שישרתו את התלמידים במהלך הכנת הקומיקס .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר