עמוד:39

שהסיפור "מצייר " וגם אל האווירה שנוצרת בסיפור . ( חלק מהילדים הציעו רקע ברור שצמוד לעלילה : ירוק לעצים ולעשבים , חום לגזעי העצים , כתום ולבן לשועל ולאריה , אדום - שחור - ולבן לשוורים . אחרים התייחסו לאווירה ששררה ביער : פחד , איום , דאגה , והציעו לצבוע את הרקע בצבעים המבטאים רגשות אלו . בנ"ת ח 0 ך ( ש ? ף ) mxru \ rnn 1 הילדים ישבו מול המחשבים והחלו בבניית המסך ( השקף ) הראשון של המצגת . העבודה לוותה בהתלבטויות רבות , והיא יצרה הזדמנויות להתייעצויות בקבוצות ובמליאת . ? האם להלשין' שלט ? "חיות-גן" היכן יכול להימצא גן-החיות הזה : באתיופיה ? באפריקה ? בחדרה ? בכל מקום ? ( השאלה הזו שימשה "מקפצה" לדיון רחב על הסיפור כמשל - אמנם הסיפור מתרחש באתיופיה , ביער , אבל אולי הוא מספר לנו על עצמנו פה , בארץ (? *> האם החיות במצגת צריכות להיות דומות לחיות אמיתיות , לחיות קריקטורות או לחיות מואנשות ? ? האם השוורים חייבים להיות בצבעים לבן , אדום ושחור ? ? ? ? האם האדיר' והשועל צריכים להופיע גם במסך הראשון של המצגת ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר