עמוד:29

והזמנתי את הילדים להציע במה התערוכה הזו תהיה שונה מהתערוכה של המוצגים שהבאנו . דיברנו על כך שבתערוכה שנכין לסיפור נהיה כולנו גם היוצרים של המוצגים לתערוכה וגם האוצרים שלה . נשתדל ליצור ולבחור סנאי ואריה שמיי צגים את גיבורי הסיפור . נבנה ונציג התרחשויות מתוך העלילה של הסיפור . חלוקת הסיפור ל 9 רקיו כדי לעמוד על ההתרחשויות בסיפור , שיהיו מוקד התערוכה שלנו , חזרנו לסיפור . נתתי לילדים דפים עם הסיפור מחולק לשלושה חלקים , וביקשתי מהם להסביר למה חילקתי את הסיפור דווקא כך . לסנאי ולאריה היתה חלקת שדה משתפת . הם עבדו את חלקת השדה וזרעו בה פול . כשנבט הפול וצמרו , טפל הסנאי בחלקה ועשב אותה יום יום . כאשר התחיל הפול להבשיל , שמר עליו הסנאי מפני גנבים לילה לילה . לילה אחד ר ^ ה הסנאי ךעב מאוד , הוא לא הצליח להתאפק ואכל את כל תרמילי הפול . בבקר גלה האריה " ; - T שמישהו ? - v אכל - T את f כל T הפול . - הוא שאג - T שאגה : T T ; גדולה T ושאל : — T i "מי ? אכל - T את V כל T הפול שהיה T T V בחלקת השןה שלי " ? נבהל הסנאי משאגת האךיה ונמלט על נפשו . האךיה כעס מאוד ואמר בלבו : " אני אתפס את הסנאי , ואשלם לו כגמולו " . למחרת , ' TTI T : האריה " :-T העמיד v : v פנים T שהוא : חולה : . הוא צוה T על כל T חיות - היער לבוא T ולבקר ' ?? - 1 אותו . כל ד החיות - - מלאו את מצותו של האךיה החולה והגיעו לביתו . כל חיה נגשה אל האךיה , הביעה צער על כאביו , ובךכה אותו שיבךיא מהר ממחלתו . רק הסנאי נשאר עומד מרחוק ולא נגש אל האריה . פנה האריה אל הסנאי ושאל : "מדוע אתה עומד מרחוק ואינן מתקרב אליל" הסנאי לא זז ממקומו והשיב לאתה : "גם מרחוק אני יכול להךגיש כמה כואב get ואני מאחל לך שתחלים ממחלתך הקשה " . רתח האריה מזעם ולןפץ אל הסנאי כדי לתפס אותו , אבל הסנאי הזריז הספיק להמלט ולעלות על ענף גבוה . האףה הכועס הצליח לתפס רק את קצה זנבו של הסנאי ולתלש ממנו חתיכה . חשב האךיה בלבו ' : "הפעם הצליח הסנאי להמלט מפני , אבל אני עוד אמצא הזדמנות לתפס אותו " .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר