עמוד:23

ביקשתי מהם למצוא בספרי המקראות שבכיתה ובספרי הקריאה שבבתיהם עוד טקסטים שכתובים בז ' אנר זה , כלומר מופיעים בהם המאפיינים שזיהינו . בחרתי אפיזודה אחת מהסיפור וכתבתי אותה כמחזה . חילקתי אותה לילדים לעיון . הקוף מתקרב בצעדים מהססים , שקטים ואיטיים אל הלביאה ששוכבת מאחורי העץ . הוא מתיישב קרוב לזנבה . הוא יושב רגע אחד ללא תנועה , אחר-כך מניף את השערות ברעמה שלו פעם ... ועוד פעם ... ורק אחרי שהוא רואה את הלביאה מפנה את מבטיה אליו הוא מתחיל לדבר . הקוף ( בקול מתקתק ומתנגן : ( לביאה יפיפיה , נדמה לי שכבר ראיתי אותך פעם , וכבר אז מצאת חן בעיני , האם תתחתני אתי ? הלביאה מרימה את ראשה לאט לאט ומביטה בקוף כמה שניות . הלביאה ( בנחישות : ( כן , אתחתן אתך , אבל רק אם תראה לי שאתה אמיץ וחזק ותתפוס בשבילי פרה לארוחה . הקוף ( במהירות : { אעשה בשבילך כל מה שתבקשי . הלביאה קמה , הקוף קם מיד אחריה ושניהם יוצאים לדרך . הזמנתי את הילדים להשוות בין האפיזודה שכתבתי לבין האופן שהיא כתובה בסיפור . התבוננו יחד בשינויים שחלו בטקסט , ותיארנו אותם במושגים שקשורים לז ' אנר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר