עמוד:22

בלבו : "איזו לביאה יפה , אני מקווה שהיא תרצה להתחתן . ( "אתי ביקשתי מהם לעיין שוב בסיפור , למצוא עוד הזדמנויות "לשים" דברים בפיו של הקוף , וגם לחשוב מה עוד הקוף יכול לומר או לחשוב בכל הזדמנות . מה עושה הלביאה ? איד ? ניסינו להבין את פעולותיה של הלביאה באמצעות משחקי פנטומימה . בכל משחק השתתפו ארבעה תלמידים : ילד מציג ושלושה ילדים מפענחים ( שאר התלמידים צפו בהם . ( הילד המציג הציג פעולה של הלביאה בסיפור , ושלושת הילדים המפענחים ניסו לזהות ( בשלושה מהלכים בלבד ) את הפעולה ( על פי מה שכתוב בסיפור ) ולומר גם א ^ ב היא עושה אותה ( באיטיות , בזלזול , וכוי . ( בכל מהלך שאלו הילדים שאלה או הציעו את התשובה . הילד המציג היה רשאי להשיב רק "כן " או "לא . " אם לאחר שלושת המהלכים לא הצליחו המפענחים לפענח את הפעולה , הוזמנו שאר התלמידים לעזור להם לפענח . היכרןת njion 'j" 9 Nn ov ( הז י אנר ) מחזה מחזה - יצירה ספרותית המיועדת להצגה על הבמה הכנתי לילדים סוגים שונים של פעילויות להיכרות עם המאפיינים של הז ' אנר . הבאתי לכיתה את הספר "עוץ לי גוץ לי" מאת אברהם שלונסקי , שכתוב כמחזה . קראתי לילדים את הטקסט , אחר-כך נתתי להם כמה עמודים שצילמתי ממנו . הילדים חקרו קבוצות את מאפייני הז ' אנר . שוחחנו על ממצאי חקירתם , סיכמנו באמצעותם את מאפייני הז ' אנר : מחזה הוא יצירה ספרותית המיועדת להצגה על הבמה- ויש לו כמה מאפיינים : . 1 הוא כתוב בזמן הווה . . 2 יש בו דיאלוגים בדיבור ישיר . 3 יש הוראות בימוי ( איך לדבר , איפה לעמוד , איך לזוז )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר