עמוד:19

01 / miu / Ni nu / M 9 הסי 9 ור קראתי לפני הילדים את הסיפור כשהספר פתוח לפניהם . כשסיימתי את הקריאה ביקשתי מהילדים לספר משהו קצר מהסיפור שנחרת בזיכרונם . אחרי שהילדים סיימו את דבריהם , האזנו שוב לסיפור , והפעם מתוך הקלטת . הפניתי את תשומת ליבם לעובדה שהקריינית משנה את קולה במהלך הקריאה : מנמיכה או מגבירה את עוצמת הקול , מאיטה או מאיצה את קצב הקריאה . שוחחנו על הקשר בין מה שמסופר בסיפור לבין הדרך שבה אומרים את הדברים . סיכמנו שהדרך שהקריינית בחרה לקרוא כל קטע בסיפור מבטאת את הפרשנות שלה , ולכן כאשר קריין מתכונן לקרוא סיפור הוא מפרש אותו לעצמו , ולפי זה הוא בוחר את טון הדיבור , את הקצב וכד . ' התחקינו אחר מלאכת הקריינות . חשבנו איך למשל אפשר לקרוא את משפט הסיום של הסיפור ( באיזה טון ? באיזה קצבל . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר